سینمایی نیوز
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 7954 امروز 1

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد/ آمادگی برای برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و‌ آذربایجانی آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت همراه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در دومین هفته اردیبهشت ماه و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه افزایش یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور غرور نفرت‌انگیز یک مرد با صفا انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» اعلان سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد «آجرچین» سری به شبکه سه می‌زند مراسم یادمان استاد محمدعلى امیرجاهد برگزار می شود روزنامه‌های صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰3 عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد استقبال از نمایش 9 مستند جشنواره «سینماحقیقت» در دانشگاه هنر تهران بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فراخوان داد ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد ملی آموزش هنر رضا شیخی دار فانی را وداع گفت هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ گفتگوی در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری» یادمان زنده یاد بنان در شب موسیقى ارسباران شش نمایش دیگر، همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند «لینولئوم» را در شبکه چهار کشف کنید سمیعی: این جلسه نشان داد که چقدر موسیقی در بوشهر زنده و اثرگذار است صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد آغاز به کار‌ سامانه و سایت ثبت طرح مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت آلبوم موسیقی لرستان، تنبور لکی (موسیقی نواحی ایران ۸۰) منتشر شد تعطیلی سالن‌های نمایشی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) «رابطه» در شبکه دو مراسم تشییع نصرالله شیرین‌آبادی برگزار می شود فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد سه نمایشنامه جدید راهی بازار نشر شد از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»/ جشنواره‌هایی که حوصله ندارند! افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه تا 250 میلیون تومان صفحه اول روزنامه های دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 معرفی هیئت داوران بخش سینمایی جشنواره فیلم اقوام دومین برنامه‌ی سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت روایت حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بنویسید رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد از نقد فیلم کوتاه در سرای «کوشک کتاب» تا معرفی جوایز کتاب محور در سرای «جوایز ادبی» نمایش برخط فیلم «روز مبادا» «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد رد شایعات درباره رئیس سازمان سینمایی میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد صفحه اول روزنامه های یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

1
ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، میزبان مدیران ستادی؛

دستاوردهای حوزه هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و آموزش تشریح شد/ صدای پای جشنواره فجر نزدیک می‌شود

  • کد خبر : 29811
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
دستاوردهای حوزه هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی و آموزش تشریح شد/ صدای پای جشنواره فجر نزدیک می‌شود
مدیران کل هنرهای نمایشی، تجسمی، دفتر موسیقی و آموزش هنر ضمن بیان دستاوردهای حوزه‌های خود، به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای جشنواره فجر پرداختند.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز در ششمین همایش یک روزه سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، محمود سالاری به همراه محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، کاظم نظری مدیرکل اداره هنرهای نمایشی و خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی حضور پیدا کردند.

هنری

 جزئیاتی از جشنواره تئاتر فجر

کاظم نظری مدیرکل اداره هنرهای نمایشی از برگزاری جشنواره‌های استانی تئاتر و همچنین جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر در شیراز تشکر کرد و  تولید روزی ۶۰ خبر را ستود و افزود:  ما دو روز دیگر قرار است در مشهد شاهد برگزاری جشنواره منطقه‌ای باشیم و بعد از آن جشنواره در سمنان و تبریز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره منطقه‌ای ۸ سال تعطیل بود که ما توانستیم به کمک آقای سالاری معاون هنری ارشاد احیایش کنیم.
نظری گفت: جشنواره فجر از ۲۶ دیماه در بخش تئاتر تلویزیونی و رادیویی و پژوهش کار خود را آغاز می‌کند و ۱۰ کار در بخش بین‌المللی و ۱۲ کار منطقه‌ای خواهیم داشت و در بخش تئاتر خیابانی کارهای خوبی برای جشنواره عرضه شده است.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی افزود: کسانی که از استان‌ها بیایند، خصوصا برای بچه‌های انجمن نمایشی، می‌توانند فعالیت‌های تئاتر فجر را از تلویزیون تئاتر ایران دنبال کنند.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در یزد پس از تئاتر فجر خبر داد و تاکید کرد: امیدوارم این جشنواره موثر باشد و  در دوره آموزشی فیلمنامه‌نویسی مدیران ارشاد استان‌ها فعالیت خوبی داشته باشند.

هنری۲

 برگزاری آزمون‌ها به دو شیوه حضوری و آنلاین

اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ در این همایش گفت: این هفته اولین آزمون را خواهیم داشت و در ۹۱ شاخه در ۶۱ شهر ۴۵ هزار نفر شرکت کردند.

وی افزود: برگزاری آزمون به دو شیوه حضوری و آنلاین اتفاق خوبی است که در تلاش هستیم در هر استان در دو هنرستان اتفاق بیفتد و تا‌کنون ۱۲ میلیارد برای آموزش به حساب استان‌ها واریز شده و داریم برند هنرستان‌ها را طراحی می‌کنیم که همه استان‌ها از آن تابلو استفاده کنند.

وی بر ضرورت برگزاری انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری در استان‌ها تاکید کرد و آن را برای کمک به نظارت بر آموزشگاه‌ها مهم خواند و ادامه داد: در تلاش هستیم که المپیاد هنری در قالب لیگ هنری برگزار کنیم تا همه هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های آزاد بتوانند در آن شرکت کنند

اسماعیلی در باره استقبال خوب از آزمون‌های ادواری و مهارتی خاطرنشان کرد:  در هفته‌ جاری که اولین آزمون جامع ادواری و آزمون مهارتی برگزار می‌شود، در مجموع بیش از ۱۳۵ هزار نفر شرکت کرده‌اند که  ارزشمند است، بویژه اینکه برگزاری آزمون به شیوه آنلاین که دوستان اقدام کرده‌اند اتفاق خوبی را رقم زده است.

هنری۳

 

نگاهی به جشنواره هنرهای تجسمی فجر

 در بخش دیگری از این همایش خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی در باره برنامه‌های حوزه تجسمی گفت: ما در اداره کل تجسمی، تلاش کردیم واحد استان‌ها تقویت شود و تعامل بیشتری بین معاونت هنری و استان‌ها اتفاق بیفتد و ما هم جایگاه خادمی را داشته باشیم. امیدوارم با توجه به برگزاری اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه 1402 بتوانیم این تعامل را بیشتر کنیم.

وی افزود: در بحث انجمن‌های تجسمی بنابر ابلاغ آقای وزیر سازوکار آن فعال شده و تعدادی از استان‌ها هنوز کاری نکردند و حوزه تجسمی بخش زیادی از مجموع هنرمندان ما را تشکیل می‌دهند و این حداقل‌ها برای فعالیت‌هایشان در استان‌ها ایجاد نشده، لذا خودتان رایزنی ویژه‌ای در این زمینه داشته باشید.

مدیرکل اداره هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: ما آمادگی این را داریم دوسالانه‌های تخصصی‌مان را به استان‌ها واگذار کنیم. یک دبیرخانه دائمی که هویت استان‌های شما را نشان دهد. لذا این آمادگی از سمت ما وجود دارد، نیمی از طرف ما هزینه‌هایش تامین می‌شود و نیمی به عهده استان است.

خراسانی‌زاده با اشاره به تدوین سند ملی هنرهای تجسمی که در حال انجام است، از بازنگری و به روز کردن دستورالعمل‌ها نیز خبر داد.

مدیرکل اداره هنرهای تجسمی با اشاره به تعداد بالای آثار به جشنواره فجر هنرهای تجسمی گفت: ۱۰۷۲ اثر به جشنواره رسیده و دعوای ما با داوران است و‌ ۸۰۰ اثر انتخاب شده و کیفیت آثار بالاست و نمی‌توانیم اثری را حذف کنیم.

هنری۴

امیدواری مدیرکل جدید موسیقی برای ریل‌گذاری درست

امیرحسین سمیعی مدیرکل جدید موسیقی در این همایش گفت: موسیقی دغدغه مهم و مسئله ذوابعادی است و تلاش می‌کنیم در بهترین ریل حرکت کند.

وی افزود: ما امروز در خدمت معاون هنری بودیم، در بازدیدی که از هنرستان‌ها داشتند، قرار شد به استان‌ها برویم و هنرستان‌ها و استعدادها را مورد بررسی قرار دهیم و ارتباطات سازنده‌تر اتفاق بیفتد تا جشنواره خوب پیش برود.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=29811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.