به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، گروه موسیقی «هنا» با کمانچه‌نوازی نوش‌آفرین کشوری، تنبک نوازی فاطمه حسنوند و خوانندگی صبا بیرانوند راس ساعت مقرر کار خود را آغاز کردند .

نوش آفرین کشوری سرپرست گروه «هنا» با بیان اینکه حدود 5 سال است که گروه بانوان را تشکیل داده است، گفت: «هنا» به زبان لری به معنای صدا است. ما تاکنون اجراهای زیادی ویژه بانوان و همین‌طور اجراهای گروهی در شهر خرم‌آباد استان لرستان داشته‌ایم.
او ادامه داد: اولین باری است که در بخش محلی و با قطعات محلی استان لرستان در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر شرکت کردیم. اجرای ما به دو بخش و در دستگاه‌های ماهور و اصفهان تقسیم می‌شود.
این هنرمند لرستانی با اشاره به اینکه موسیقی شغل ماست و نمی‌توانیم آن را تعطیل کنیم، گفت: تمام مردم در شغل‌های مختلف در حال ادامه فعالیتشان هستند.
کشوری در پایان گفت: مردم موسیقی را دوست دارند و ما تلاش می‌کنیم تا آنها شاد باشند و در مقابل نیز از آنها انرژی مثبت دریافت کنیم.
فاطمه حسنوند (نوازنده تنبک گروه موسیقی «هنا») نیز در تایید سخنان سرپرست این گروه عنوان کرد: من به این اعتقاد دارم که اگر هدفی داریم باید آن را دنبال کنیم.شاید عزیزانی هستند که تمایلی به حضور و شرکت در جشنواره ندارند، این انتخاب قابل احترام است. در مقابل ما نیز برای رسیدن به هدفی که داریم در این رویداد هنری شرکت کردیم.»