سینمایی نیوز
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل 7985 امروز 4

خبر فوری

سایت بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس قرار گرفت ناشران آماده‌سازی غرفه‌های خود را به ساعات نزدیک به افتتاح موکول نکنند آغاز اکران تبلیغات شهری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی تهران از ۶۰ نقطه پایتخت عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ از محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود کانون موسیقی نواحی تشکیل می شود بدرود با استاد ملودی‌های جاودانه موسیقی کرمانج خراسان اکران «مست عشق» برای بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین فروش ۵۲ میلیارد تومانی سینماها در هفته گذشته حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است دومین برنامه‌ی سینماتک خانه سینما برگزار شد برای اینکه فیلمنامه روی کاغذ جان ندهد رحیم پرواسی در آرامستان قاسمیه اردبیل آرام گرفت میزبانی تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج از 16 هزار مخاطب بزرگداشت کیانوش عیاری و افتتاح گنجینه این فیلمساز در موزه سینما صفحه اول روزنامه های یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم فراخوان همایش بین المللی هنر مقام اعلام شد پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی درگذشت تعیین حداقل دستمزد ماهیانه عکاسان سینما اعلام شد ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند سامانه بازار کتاب تا انتهای نمایشگاه سی‌وپنجم موقتا غیرفعال است نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما سومین جشنواره فرهنگی هنری یاریگران زندگی برگزار می‌شود «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود هشتمین جلسه پاتوق با سه درام و یک فانتزی برگزار می‌شود عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد/ آمادگی برای برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و‌ آذربایجانی آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت همراه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در دومین هفته اردیبهشت ماه و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند دونوازی سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه افزایش یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور غرور نفرت‌انگیز یک مرد با صفا انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» اعلان سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد «آجرچین» سری به شبکه سه می‌زند مراسم یادمان استاد محمدعلى امیرجاهد برگزار می شود روزنامه‌های صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰3 عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد استقبال از نمایش 9 مستند جشنواره «سینماحقیقت» در دانشگاه هنر تهران بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فراخوان داد ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد داود آزاد و دف نوازان حیران «عقل و جنون» را در تالار وحدت به تصویر می‌کشند تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد ملی آموزش هنر

7
یک گزارش/

عدم اکران بازی‌های جام جهانی در سالن‌های سینمای داخل کشور قطعی شد

  • کد خبر : 9228
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
عدم اکران بازی‌های جام جهانی در سالن‌های سینمای داخل کشور قطعی شد
روزنامه‌ی همشهری تهران در بخش‌هایی از گزارش‌اش نوشته است: جام جهانی ۲۰۲۰ در حالی از امروز در قطر آغاز می‌شود که پخش این مسابقات در پردیس‌ها منتفی شده است.
به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از کافه سینما، نقل از همشهری، با وجود تمام امیدواری‌ها به رخ دادن اتفاقی مثبت در دقیقه ۹۰، در نهایت به روز افتتاح جام جهانی رسیدیم؛ بدون اینکه خبری از پخش این مسابقات در پردیس‌های سینمایی شود. با اینکه شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی موافق پخش مسابقات فوتبال از سینماها بودند، در نهایت ملاحظاتی دیگر باعث شد تا داستان فوتبال به پرده نقره‌ای نرسد. ظاهراً همه برنامه‌ریزی‌ها برای اکران فوتبال انجام شده بود و هم شورای صنفی نمایش و هم سینماداران آماده نمایش عمومی مسابقات جام جهانی بودند و مدیران وزارت ارشاد هم از چنین فرصتی برای بازگشت مخاطبان به سینماها استقبال می‌کردند، ولی در نهایت نهادهای تصمیم‌گیر در حوزه امنیت، چراغ سبزی به این ماجرا نشان ندادند. پخش مسابقات جام جهانی و به‌خصوص دیدارهای تیم ملی فوتبال کشورمان می‌توانست‌گیشه کساد سینماها را پر رونق کند، ولی ظاهراً شرایط اجتماعی اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهد.

وقتی فوتبال به کمک سینما آمد
پیشینه پخش مسابقات فوتبال به انتهای دهه 80 بازمی گردد. سال ۱۳۸۹ گیشه سینماها، شرایط قابل توجهی نداشت و سینماداران مثل امروز از نمایش فوتبال در سالن‌ها استقبال می‌کردند. در آن مقطع مهم‌ترین مخالفان نمایش فوتبال در سینماها، کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان بودند؛ به‌خصوص صاحبان فیلم‌های روی پرده که فوتبال را رقیبی قدرتمند در برابر سینما می‌دانستند. آن سال جمله «سینما استادیوم نیست» زیاد شنیده می‌شد. در نهایت اما چند مسابقه مهم جام جهانی در سینماها به نمایش درآمد و اگر بخواهیم گیشه را در نظر بگیریم، می‌توانیم بگوییم فوتبال به یاری سینماداران آمد. در سال‌های بعد هم ماجرای فوتبال و سینما با فراز و نشیب‌هایی ادامه پیدا کرد. در دهه 90، موضوع اصلی جلب رضایت نیروی انتظامی برای پخش مسابقات فوتبال بود. رضایتی که هر وقت جلب می‌شد، سینماها فضایی شبیه استادیوم فوتبال را تجربه می‌کردند.

فرصتی که از دست رفت
ماجرای پخش مسابقات فوتبال از اوایل شهریور ماه جدی شد‌.  ۸ شهریور ۱۴۰۱ سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران برگزار شد و یکی از مصوبه‌های آن جلسه این بود که درباره پیشنهاد شورای صنفی نمایش در راستای نشان دادن فوتبال جام جهانی در سینماها، مقرر شد پس از هماهنگی معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان با مراجع ذیربط با نظر مساعد شورای راهبردی اکران، این موضوع پیگیری شود.
۲۱ شهریور ماه بود که خبری مبنی بر تنظیم دستورالعملی برای نمایش فوتبال جام‌جهانی در سینماها آمد و گفته شد، سینماهایی که خواستار نمایش مسابقات هستند، باید تعهدنامه‌ای مبنی بر رعایت دستورالعمل‌هایی که اعلام شده است، ارائه کنند.
در همین ایام بود که عده‌ای اعلام کردند کار تمام ‌شده و نمایش فوتبال‌های جام جهانی در سینما قطعی شده است؛ اما روح‌الله سهرابی، از مدیران سازمان سینمایی اعلام کرد؛ پخش بازی‌های جام جهانی فوتبال از سینماها هنوز قطعی نشده است.
در سوم آبان ماه، روح‌الله سهرابی، مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلمسازان سینمایی در گفت‌وگویی که با صبا داشت توضیح داد: «هنوز به قطعیتی نرسیده‌ایم و در نخستین جلسه شورای راهبردی اکران، درباره قطعیت اکران فوتبال در سالن سینما تصمیم‌گیری خواهد شد.» در نهایت در نوزدهمین جلسه شورای صنفی نمایش که در روز یکشنبه ۱۵ آبان در خانه سینما تشکیل شد، درباره مدل اجرایی پخش مسابقات جام جهانی در سینماها بحث و تبادل نظر شد. در نهایت اما تصمیم نهایی نه در شورای صنفی و نه در سازمان سینمایی که توسط نهادهای دیگری گرفته شد و خروجی‌اش هم این بود: «سینماها جام جهانی را از دست دادند»…

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=9228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.