سینمایی نیوز
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل 7954 امروز 1

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد/ آمادگی برای برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و‌ آذربایجانی آثار سینمایی خارجی پلتفرم‌ها تحت نظارت سازمان سینمایی قرار گرفت همراه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در دومین هفته اردیبهشت ماه و سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر» تعطیلی سینما‌های سراسر کشور در روز شنبه افزایش یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور غرور نفرت‌انگیز یک مرد با صفا انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط» اعلان سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شد «آجرچین» سری به شبکه سه می‌زند مراسم یادمان استاد محمدعلى امیرجاهد برگزار می شود روزنامه‌های صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰3 عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد استقبال از نمایش 9 مستند جشنواره «سینماحقیقت» در دانشگاه هنر تهران بخش ویژه «کتاب و سینما» در چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فراخوان داد ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد تمدید مهلت ثبت نام نخستین المپیاد ملی آموزش هنر رضا شیخی دار فانی را وداع گفت هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ گفتگوی در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری» یادمان زنده یاد بنان در شب موسیقى ارسباران شش نمایش دیگر، همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند «لینولئوم» را در شبکه چهار کشف کنید سمیعی: این جلسه نشان داد که چقدر موسیقی در بوشهر زنده و اثرگذار است صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد آغاز به کار‌ سامانه و سایت ثبت طرح مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت آلبوم موسیقی لرستان، تنبور لکی (موسیقی نواحی ایران ۸۰) منتشر شد تعطیلی سالن‌های نمایشی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) «رابطه» در شبکه دو مراسم تشییع نصرالله شیرین‌آبادی برگزار می شود فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد سه نمایشنامه جدید راهی بازار نشر شد از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»/ جشنواره‌هایی که حوصله ندارند! افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه تا 250 میلیون تومان صفحه اول روزنامه های دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 معرفی هیئت داوران بخش سینمایی جشنواره فیلم اقوام دومین برنامه‌ی سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت روایت حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بنویسید رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد از نقد فیلم کوتاه در سرای «کوشک کتاب» تا معرفی جوایز کتاب محور در سرای «جوایز ادبی» نمایش برخط فیلم «روز مبادا» «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد رد شایعات درباره رئیس سازمان سینمایی میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد صفحه اول روزنامه های یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

9
کاظم دانشی مطرح کرد؛

«علف‌زار» فیلمی تلخ، قصه‌گو و نفس‌گیر است /سه بازیگر فیلم شانس دریافت سیمرغ را دارند/ بهرام رادان تهیه‌کننده‌ای حرفه‌ای است

  • کد خبر : 2079
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰:۵۲
«علف‌زار» فیلمی تلخ، قصه‌گو و نفس‌گیر است /سه بازیگر فیلم شانس دریافت سیمرغ را دارند/ بهرام رادان تهیه‌کننده‌ای حرفه‌ای است
کاظم دانشی کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «علفزار» می‌گوید: «علفزار» فیلمی تلخ، قصه‌گو و نفس‌گیری است و مخاطب از قصه فیلم شوکه خواهد شد. داستان ملتهب و جنایی چند سال اخیر که در رسانه‌ها بازتاب زیادی داشت، سوژه اصلی فیلم است و مطمئنم مخاطب را ۹۰ دقیقه میخکوب خواهد کرد.

سینمایی نیوز- کاظم دانشی کارگردان و نویسنده فیلم سینمایی «علفزار» می‌گوید: «علفزار» فیلمی تلخ، قصه‌گو و نفس‌گیری است و مخاطب از قصه فیلم شوکه خواهد شد. داستان ملتهب و جنایی چند سال اخیر که در رسانه‌ها بازتاب زیادی داشت، سوژه اصلی فیلم است و مطمئنم مخاطب را ۹۰ دقیقه میخکوب خواهد کرد.

فیلم سینمایی «علف‌زار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه جشنواره چهلم فیلم فجر است که پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، مائده طهماسبی با هنرمندی فرخ نعمتی، مهران امام بخش و سیروس همتی در ترکیب بازیگرانش دیده می‌شوند.

کاظم دانشی درباره نگارش و ساخت اولین فیلم سینمایی خود به خبرنگار سایت هنروتجربه گفت: نگارش فیلمنامه «علف‌زار» یک سال و نیم زمان برد و حدود سه سالی در نظر داشتم داستان «علف‌زار» را بسازم. پس از آن با بهرام رادان به توافق رسیدیم که این داستان را کار کنیم. با توجه به فضای داستان، اخذ مجوز حدود یک سال زمان برد و بالاخره توانستیم فیلم را در شرایط کرونایی تولید کنیم.

کارگردان فیلم کوتاه «پرتقال» تاکید کرد: «علفزار» فیلمی تلخ، قصه‌گو و نفس‌گیری است و مخاطب از قصه فیلم شوکه خواهد شد. داستان ملتهب و جنایی چند سال اخیر که در رسانه‌ها بازتاب زیادی داشت، سوژه اصلی فیلم است و مطمئنم مخاطب را ۹۰ دقیقه میخکوب خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مراحل تصویربرداری «علف‌زار» طی ۴۰ جلسه به اتمام رسید، درباره تهیه‌کننده این فیلم بیان کرد: تهیه‌کنندگی بهرام رادان جزو اتفاقات خوب فیلم و یکی از شانس‌های بزرگ زندگی من همکاری با او بود. با وجود سختی‌ها و چالش‌های زیادی که در مرحله اخذ موجز، تولید و پس تولید داشتیم، رادان برادرانه کمک کرد و آنقدر همه چیز مهیا بود که بدون دغدغه کار کردیم. رادان تهیه‌کننده حرفه‌ای است و به همین دلیل همه عوامل بدون ناراحتی و استرس کار خود را انجام دادند. حضور رادان برای هر فیلم اولی و فیلمسازی کمک کننده است و ازین همکاری بسیار خوشحال هستم.

کارگردان فیلم کوتاه «راحانا» در پاسخ این سوال که بازیگران «علف‌زار» همانهایی هستند که مدنظر داشتید؟ توضیح داد: برخی از نقش‌ها بله و بعضی دیگر خیر و گزینه‌های دیگری را در نظر داشتیم که به علت تداخل زمانی بازیگران برای ایفای نقش در فیلمهای دیگر و مسائل دیگر نتوانستیم از حضورشان در فیلم بهره‌مند شویم. در نهایت از تیم بازیگران انتخاب شده راضی هستم. سر صحنه روزهای خیلی خوبی با هم داشتیم و از خروجی کار و بازی‌ها راضی هستم.

او با بیان اینکه از ترکیب بازیگران «علف‌زار» بسیار راضی‌ام  تصریح کرد: تیم بازیگران «علف‌زار» پر انگیزه بودند و قبل از شروع فیلمبرداری یک ماه و نیم تمرین داشتیم. درام اجتماعی «علف‌زار» و فضایی دادگاهی دارد و تقریبا درصد بالایی از فیلم در همین فضای دادگاهی است. در مرحله پیش تولید بازیگران در دادسراها و دادگاه‌ها حضور پیدا می‌کردند و خوشبختانه از جان و دل مایه گذاشتند. طبیعی است ساخت اولین فیلم بلند استرس‌ها و مشکلات بیشتری خواهد داشت اما خوشبختانه عوامل، تهیه‌کننده و تیم بازیگران این شرایط استرس‌زا و سخت را به تجربه‌ای شیرین تبدیل کردند. سرصحنه به همه خوش گذشت، و راحت کار کردیم، حداقل برای من که اینگونه بود و فکر می‌کنم برای بقیه هم خاطره خوبی به جا مانده باشد. با وجود آنکه در شرایط کرونایی فیلمبرداری داشتیم و تعداد زیادی هنرور هم حضور داشتند و شرایط نرمال نبود اما با همدلی همه عوامل، ساخت «علفزار» تجربه‌ای دلنشین شد و روزهای خوبی را سپری کردیم.

دانشی در پاسخ این سوال که فکر می‌کنید «علفزار» بتواند نظر هیات داوران چهلمین جشنواره فجر را جلب کند بیان کرد: من به تیم بازیگری «علفزار» امید زیادی دارم و امیدوارم کاندیدا و جایزه هم نصیبشان شود. در این فیلم مخاطب قطعا پژمان جمشیدی متفاوتی خواهد دید. دوستانی که فیلم را دیدند پژمان جمشیدی، سارا بهرامی و ستاره پسیانی را از شانس‌های دریافت جایزه می‌دانند. سارا بهرامی نقش اصلی و ستاره پسیانی نقش مکمل را ایفا می‌کند. به نظرم این سه بازیگر شانس دریافت سیمرغ را دارند.

کارگردان فیلم کوتاه «مثل تو و محدوده یک درجه» درباره این دوره از جشنواره فیلم فجر گفت: در چهلمین جشنواره فیلم فجر ترکیب فیلمهای خوب از نکات قابل توجه آن است و به نظرم جشنواره‌ امسال پرحرارت باشد.

فیلم کوتاه «راحانا» به کارگردانی کاظم دانشی در بسته «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» در صفحه اختصاصی «هنروتجربه» در سایت هاشور در حال پخش است. وی در این زمینه عنوان کرد: «راحانا» قبل از عید و ابتدای ۱۴۰۰ در بسته «۱۰۸ دقیقه از یک قرن» اکران شد و بعد از آن به همت موسسه «هنروتجربه» این بسته فیلم اکران آنلاین شده است و تاکنون هم مورد استقبال قرار گرفته است. اکران «راحانا» در «هنروتجربه» باعث تا برای فیلم بلند اولم بتوانم با عوامل حرفه‌ای سینما کار کنم و قطعا اکران آن تاثیر جدی‌ای بر فعالیت هنری من داشته است.

کاظم دانشی در پایان یادآور شد: از هیات انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر بسیار ممنونم که با توجه به فضای تلخ «علف‌زار» و فشارهای بیرونی برای نپذیرفتن فیلم در جشنواره، پشت فیلم ایستاد. هیات انتخاب شجاعت به خرج دادند و امیدوارم اتفاقات خوبی برای این فیلم در جشنواره رخ بدهد.

 

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=2079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.