سینمایی نیوز
  • برابر با : Sunday - 26 May - 2024
کل 8126 امروز 0

خبر فوری

تیغه‌های فلزی حریم مجموعه تا ۴۵ روز دیگر نصب می‌شود افتتاح دو سالن سینما در مجتمع روتانو تا پیش از دهه فجر آغاز اجراهای صحنه‌ای موسیقی از دوشنبه اطلاعیه تمدید ثبت نام در سامانه المپیاد ملی آموزش هنر کاهش فروش سینما‌ها در هفته گذشته 15 مستند پروانه نمایش گرفتند مهلت ارسال آثار به ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران تمدید شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ «آنورا» نخل طلای کن ۲۰۲۴ را برد/ اختتامیه تحت تاثیر جنگ غزه مراسم بزرگداشت خادم فرهنگ دوشنبه توسط اهالی هنر برگزار می‌شود آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی آغاز ثبت نام متقاضیان کارگردانی فیلم اول سینمایی در سال ۱۴۰۳ ارسال آثار هنرجویان سراسر کشور به دبیرخانه ستاد استانی المپیاد ملی آموزش هنر بررسی ابعاد اندیشه‌ای و فلسفی سینما تئاتر شهر، سنگلج و تالار هنر میزبان 9 نمایش هستند از سرگیری نمایش فیلم‌های سینمایی از امروز آمار مجوزهای دفتر موسیقی در فروردین 1403 حضور 5 فیلم فارابی در جشنواره شوالیه طلایی پایان کار تا مراسم چهلم شهیدان خدمت 6 مستند در مرکز گسترش روی پرده می‌روند عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه‌نویسی برگزار می‌شود بازگشایی سینماها از فردا جامعه سینمایی کشور همراه ملت داغدار نمایش «سبز بُن دار» ساخته منوچهر مشیری در موزه سینما عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ سالار عقیلی و محمد معتمدی در سوگ رئیس‌جمهوری خواندند تماشای فیلم هایی به رنگ مقاومت در سالروز آزادسازی خرمشهر برپایی موکب خادم‌الرضا (ع) در پهنه رودکی پیام تسلیت هنرمندان پیشکسوت در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی پیام تسلیت انجمن سینماداران در پی شهادت رئیس‌جمهوری و هیات همراه پیام تسلیت شورای عالی سینما در پی شهادت رئیس‌جمهور فیلم هایی به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در شبکه نمایش همدردی سینماگران مختلف دنیا در جشنواره کن هنرمندان از رییس جمهور شهید گفتند ابراز همدردی جمعی از سینماگران و هنرمندان درپی شهادت خادمان ملت خادم الرضا در ایامی که آغشته‌ به بوی امام رضا(ع) بود؛ سر بر آستان حق نهاد صفحه اول روزنامه های سه شنبه اول خرداد 1403 لحظات بدرقه «شهدای خدمت» در «عطر خدمت» ثبت می‌شود نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی برندگان خود را شناخت برگزاری جلسه فوق العاده شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی یادبود رئیس جمهور شهید در چتر سینمای ایران در بازار جهانی کن پیام تسلیت دفتر سرود در پی شهادت رییس‌جمهور پیام تسلیت انجمن تهیه کنندگان مستند سینمای ایران پیام تسلیت خانه سینما گرچه برای ما سخت است اما رئیس‌جمهور عاقبت‌به‌خیر شد انجمن هنرهای نمایشی ایران، سوگ شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت پیام تسلیت انجمن موسیقی ایران در پی شهادت آیت الله رئیسی لغو یک هفته‌ای همه کنسرت‌های موسیقی کشور تعطیلی ۷ روزه فعالیت های فرهنگی هنری در پی شهادت رییس جمهور

0
مدیر "انتشارات نمایش" در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مطرح کرد؛

“نرگس یزدی”: مهم ترین وجه مشخصه “انتشارات نمایش” نشر و عرضه تخصصی کتاب در موضوع هنر های نمایشی است

  • کد خبر : 34323
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۰
“نرگس یزدی”: مهم ترین وجه مشخصه “انتشارات نمایش” نشر و عرضه تخصصی کتاب در موضوع هنر های نمایشی است
آن چه "انتشارات نمایش" را به طور خاص متمایز نموده است، پرداختن به پژوهش های انجام شده در تئاتر ایران، نمایشنامه های بومی و نمایش نامه نویسان ملی است.
به گزارش سینمایی نیوز، “نرگس یزدی” مدیر “انتشارات نمایش” در حاشیه برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: مهم ترین وجه مشخصه و تمایز “انتشارات نمایش” با این قدمت بسیار در میان علاقه مندان، این می باشد که تنها ناشری است به شکل تخصصی به چاپ، نشر و عرضه کتاب در موضوع هنر های نمایشی و تئاتر اهتمام دارد. در “انتشارات نمایش” عناوین بسیار زیادی از نمایشنامه های تالیفی و نمایشنامه های ترجمه، هم چنین کتب نظریه های تالیفی و نظریه های ترجمه، منتشر شده اند.
وی تاکید کرد: آن چه “انتشارات نمایش” را به طور خاص متمایز نموده است، پرداختن به پژوهش های انجام شده در تئاتر ایران، نمایشنامه های بومی و نمایش نامه نویسان ملی است. امیدوارم که این روند تداوم یابد. ضمن این که ترجمه آثار و نظریه های خارجی نیز اتفاق مهمی است. خوشبختانه در “انتشارات نمایش”، تعادل وجود دارد، آثار نادیده گرفته نمی شوند و رویکرد این است که بیش تر، آثار با کیفیت داخلی اعم از نمایشنامه، متون تئوری و پژوهش ها به چاپ برسد.
مدیر دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات اداره کل هنر های نمایشی خاطر نشان ساخت: بسته به این که دانشجویان رشته هنر های نمایشی، ادبیات نمایشی و تئاتر، در چه حوزه ای فعالیت می کنند، انتشارات نمایش در زمینه نمایش و نمایش نامه های ایرانی، آئینی و سنتی، کتاب هایی گردآوری نموده است که به عنوان مرجع در نظر گرفته شوند. در زمینه کتاب های روز و تاثیرگذار تئاتر جهان که نیاز خاص جامعه دانشگاهی ما هست، انتشارات نمایش سعی دارد بسیار گزیده در زمینه نشر و عرضه این کتب راهگشا باشد.
سردبیر مجله تخصصی «نمایش» بیان نمود: “انتشارات نمایش” از جهت میزان قیمت گذاری، ارتباط بهتری با مخاطب گرفته است. قیمت کتاب های “انتشارات نمایش” در حال حاضر کم تر از سایر ناشران هست و “انتشارات نمایش” هماره در فرآیند قیمت گذاری، مخاطبانِ دانشجو و هنرجو را در نظر داشته است. ضمن این که تخفیف نمایشگاهی در ایام برپایی نمایشگاه کتاب و تخفیف دانشجویی در طول سال لحاظ می شود.
او افزود: استقبال در بخش حضوری و نیز بیش تر در بخش مجازی بواسطه علاقه مندان کتاب در شهرستان ها و هم چنین تهران، خوب بوده است. بسیاری از مراجعه کنندگان، حال و هوای این رویداد بسیار مهم فرهنگی نمایشگاه کتاب را دوست دارند و متمایل به مراجعه حضوری هستند. البته برای آن دسته از علاقه مندانی که کتب مشخصی را در نظر دارند، ترجیح خرید از بخش مجازی با صرفه جویی در زمان، بسنده است.
“نرگس یزدی” یادآور شد: نسل ما از کودکی علاقه به خواندن کتاب داشتند و با کتاب، بسیار مانوس بودند. داستان های معروف حوزه کودک و نوجوان که ساده سازی شده و برگرفته از ادبیات کهن و فولکلور ایران هستند، نخستین کتاب هایی بودند که مطالعه نمودم. به طور ناخودآگاه و به صورت ذهنی فارغ از این که دوست بداریم یا دوست نداشته باشیم، هر آن که با قواعد نگارش آشناست، این رویکردی است که به طور طبیعی همه ما خوانندگان رمان ها برای تغییر پایان، میانه و آغاز داستان ها انجام می دهیم.
این پژوهشگر و استاد دانشگاه تصریح ساخت: در فواید تئاتر، همیشه صحبت بر سر این است که تئاتر ارتباط مستقیم با فرهنگ دارد و هر چقدر جامعه ای به لحاظ فرهنگی در سطح بالاتری قرار داشته باشد، هنر تئاتر نیز در جایگاه والاتری قرار می گیرد. از طرفی، این سوءتفاهم نیز گاهی پیش می آید که تئاتر نه برای مخاطب عام بلکه مختص قشر خاصی است. حال آن که تئاتر و اجرا بسیار به زندگی نزدیک هست و از همین روی باید به هنر نمایش توجه بیشتری شود. امیدوارم فرهنگ کتاب خوانی، توسعه بیشتری در کشور پیدا کند و با مطالعه و اندیشه به سمت آینده ای روشن تر از این پیش برویم.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی در حال برگزاری است.

 

| گزارش و گفت و گو: تورج اردشیری نیا

| عکس: الهام سادات روئین تن

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=34323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.