سینمایی نیوز
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
کل 8037 امروز 0

خبر فوری

هنرجویان رشته هنر تعداد شان زیاد اما توان مالی اندک و درآمد ناچیز برای خرید کتاب دارند رکورد فروش ۲۰۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب طی چهار روز/ نمایشگاه کتاب، دانشگاهی یازده روزه است رئیس سازمان سینمایی با حفظ سمت دبیر چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد “سیدجواد میرهاشمی”:انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران، دو بال حمایتی برای سینماگران علاقه مند به ساخت فیلم کوتاه اقتباسی هستند فروش ۱۴۲ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب طی ۳ روز تلاش همدلانه برای پیشرفت تئاتر کشور بازدید رئیس جمهور از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایش‌های تئاتر شهر 3 میلیارد فروخت “سید مجید رحیمی”: عرضه کتب با قیمت چاپ قبلی هدیه مرکز گسترش به دوست داران کتاب است “حمید رضا بشیری فراز”: “جان تروبی” مهمان ویژه بخش نمایشگاه کتاب در جشنواره بین المللی فیلم فجر سال ۱۴۰۳ خواهد بود فروش ۷۴ میلیاردی نمایشگاه کتاب تا پایان روز دوم ثبت ۳۹ هزار و ۱۰۰ سفارش در بخش مجازی/ مردم از نمایشگاه راضی هستند دوره پررونق فرهنگ و ادب کشور را تجربه می‌کنیم سازمان سینمایی کشور با 158 عنوان کتاب در سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین المللی تهران معرفی شورای سیاستگذاری هفتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ از رضا رویگری عیادت کرد نشست‌های فرهنگی روز نخست سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۴ فیلم‌نامه کتاب «آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی» منتشر شد آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود تعرفه‌های پستی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی شد فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی منتشر شد «رمزینه پاسخ سریع» غرفه‌ها راهی برای آگاهی بیشتر از کتاب‌های ناشران قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور ترویج کتاب‌خوانی با ویژه برنامه‌های مرتبط با «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» کاظم نظری از اداره‌کل هنرهای نمایشی رفت برگزیدگان رویداد فیلمنامه نویسی «کودکان غزه» معرفی شدند همواره دغدغه ساخت فیلم درباره کودکان را دارم کارگاه بین‌المللی «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» با حضور کنان سوباشی برگزار می‌شود عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نمایشگاه مجازی کتاب منجر شده تا دسترسی کتاب منحصر به تهران نباشد سایت بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس قرار گرفت مترو راحت‌ترین گزینه برای رسیدن به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است «احمد به تنهایی» در سینماتک خانه سینما مراسم یادمان استاد محمدعلی امیرجاهد برگزار شد ناشران آماده‌سازی غرفه‌های خود را به ساعات نزدیک به افتتاح موکول نکنند «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد فیلمی علیه نژاد پرستی در قاب شبکه نمایش «پرایان به پیش» شبکه تهران رفت ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید خراسانی‌زاده به عنوان «رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران» منصوب شد انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود/ نامه هشت‌هزار هنرمند برای تحریم رژیم صهیونیستی انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ آغاز اکران تبلیغات شهری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی تهران از ۶۰ نقطه پایتخت بنیاد رودکی، میزبان اجراهای موسیقی سنتی تالار وحدت، برج آزادی و رودکی حضور مرکز گسترش با 22 کتاب در نمایشگاه کتاب تهران ۴ فیلم‌کوتاه در موضوع حجاب ساخته شد

5

نوازندگان سابق ارکستر سمفونیک به بنیاد رودکی پاسخ دادند

  • کد خبر : 20902
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
نوازندگان سابق ارکستر سمفونیک به بنیاد رودکی پاسخ دادند
40 نفر از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران که اخیرا بنا بر دلایلی با آنها قطع همکاری شده است، در واکنش به اطلاعیه اخیر بنیاد رودکی در این زمینه، طی نامه‌ای توضیحاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌ و با ارائه مصادیقی به آن پاسخ داده‌اند.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از خانه موسیقی ایران، در چند روز اخیر، ارکستر سمفونیک تهران با حاشیه های بسیاری همراه بود.  چراکه اعلام شد ۴۰ نفر از نوازندگان این ارکستر به‌خاطر مشکلاتی که با منوچهر صهبایی (رهبر مهمان ارکستر) داشتند و البته به علت شرکت نکردن در آزمون نوازندگی اخراج شده‌اند. 

حالا و بعد از اجرای ارکستر سمفونیک با نوازندگان جدید،نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران که با آنها قطع همکاری شده است، طی مطلبی نسبت به گفته‌های اخیر بنیاد رودکی و مدیرعامل آن واکنش نشان داده‌اند.

در متن این نامه که برای رسانه‌ها ارسال شده آمده است:

«۱ـ در هیچ یک از ارکسترهای دنیا بر اساس جایگاه و صندلی حقوق پرداخت نمی‌شود، بلکه بر اساس سال‌های حضور آن نوازنده و سابقه و تجربه در ارکستر، حقوق دریافت می‌کنند. این تفکر اشتباه است که صندلی نوازندگان به مانند پرداخت هزینه بلیت صندلی و جایگاه مخاطب باشد.

اعتراض نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران نیز بر اساس اصلِ نادرست این موضوع بوده است.

نمونه ارکستر تورنتو:

پاسخ مصداقی نوازندگان سابق ارکستر سمفونیک به بنیاد رودکی

۲- درباره انتخاب نوازندگان توسط رهبر ارکستر باید خاطرنشان کرد، هر رهبری به‌خصوص رهبر مدعو، نمی‌تواند نوازنده ارکستر را انتخاب کند؛ زیرا نوازندگان اعضای ثابتِ ارکستر میزبان و رهبران مهمان هستند. درحقیقت این رهبر ارکستر است که ابتدا به عنوان رهبر مهمان در یک کنسرت حضور خواهد داشت و از سوی نوازندگان و بعد نسبت به رضایت مخاطبین انتخاب می‌شود.

نمونه انتخاب رهبر از سوی نوازندگان ارکستر فیلارمونیک برلین:

پاسخ مصداقی نوازندگان سابق ارکستر سمفونیک به بنیاد رودکی

۳- مورد دیگر بررسی امتحان ارکستر در تمام دنیاست، در هیچ ارکستری در دنیا بدنه اصلی ارکستر تغییر نمی‌کند، از آنجا که هر شهر در هر کشوری دارای چندین ارکستر مجلسی، سمفونیک، فیلارمونیک ، باله و اپرا است، نوازنده‌ای از ارکستری به ارکستر دیگر بر اساس سلیقه یا درآمد بهتر تغییر مکان می‌دهد و شغل خود را از دست نمی‌دهد. همچنین نوازنده‌ها بعد از گذشت ۳۰ سال حضور در ارکستر بازنشسته می‌شوند، از این رو مدیران ارکستر برای تنها یک یا چند جایگاه مشخص و پُست خالی در ارکستر فراخوان امتحان را منتشر می‌کنند.

فراخوان چند ارکستر حرفه‌ای دنیا برای جایگاه مشخص در زیر قابل مشاهده است:

پاسخ مصداقی نوازندگان سابق ارکستر سمفونیک به بنیاد رودکی

۴- بیان این موضوع که بنیاد رودکی به دنبال کشف استعداد بوده است برای ذهن مخاطب تداعی‌کننده برنامه‌های استعدادیابی است؛ زیرا ارکستر سمفونیک کشورها جای کشف استعداد نیست.

بلکه هر موزیسین باید راه دشوار تحصیل در این هنر را سپری کند، در هنرستان و کنسرواتوار موسیقی زیر نظر معلمین حرفه‌ای رشد کند، در دانشگاه ادامه تحصیل دهد و با یک بار امتحان در برابر ژوری تشکیل شده از نوازندگان همان ارکستر به ارکستر راه پیدا کند و در کنار دیگر نوازندگان با تجربه پا در عرصه دنیای حرفه‌ای گذارد.

۵- لطفا به سال حضور نوازندگان ارکستر شیکاگو و ارکستر فیلارمونیک برلین که از حرفه‌ای ترین ارکسترهای جهان هستند توجه بفرمایید. آیا در کشوری مثل آلمان با جمعیت ۸۴ میلیون یا آمریکا با جمعیت ۳۴۰ میلیون نفر، استعدادهای دیگری وجود ندارد که راه به ارکسترهای مذکور یابند؟!

قطعاً دارند اما مدیران می‌دانند اصل ارکستر بر همنوازی چند ساله نوازندگان کنار یکدیگر و تجربه ارکسترنوازی و آنسامبل و هارمونی بین نوازندگان است و بدنه اصلی ارکستر دارای ارزش خاصی است.

پاسخ مصداقی نوازندگان سابق ارکستر سمفونیک به بنیاد رودکی

۶- از آنجا که اشاره به دریافت حقوق نوازندگان در دوران کرونا را نیز داشتید، باید به آگاهی شما بزرگوار برسانیم که همانطور که خود مطلع هستید، پایه حقوق نوازندگان بر اساس حقوق یک فرد متخصص در یک شغل و رشته نیست، بلکه پایین‌ترین پایه حقوق بر اساس حقوق کارگری است. باید اشاره کرد در سال ۱۳۹۴ بنیاد رودکی حقوق و بیمه نوازندگان را به صورت کامل پرداخت نکرده است و این سال جزو سوابق کاری ایشان حساب نشده است!

در کلام آخر خواهشمند است، مطلبی با عنوان «آزمون ارکستر در آلمان چگونه است؟» که مصاحبه نوازنده اصلی ارکستر و ساز تیمپانی یکی از حرفه‌ای ترین ارکسترهای آلمان ( ارکستر گِواندهاوس لایپزیگ) درباره شیوه صحیح و قاعده آزمون ارکستر که در دنیا مرسوم است را بیان می‌کند، ملاحظه فرمائید.

امید است هدف قلبی ما نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران را درک کرده و بدانید ما بعد از گذشت شش‌ ماه تلاش برای بهبود وضعیت موجود، متاسفانه با تنگ نظری‌های مدیریت ارکستر روبرو گشتیم و برخلاف نظر محترم بنیاد رودکی هیچ یک به دنبال شانتاژ خبری نبوده، بلکه فقط دلسوز و نگران وضع اسف‌ناک حاضر ارکستر سمفونیک تهران هستیم.»

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=20902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.