سینمایی نیوز
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل 7918 امروز 0

خبر فوری

آغاز به کار‌ سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت تعطیلی سالن‌های نمایشی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد سه نمایشنامه جدید راهی بازار نشر شد از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»/ جشنواره‌هایی که حوصله ندارند! افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه تا 250 میلیون تومان صفحه اول روزنامه های دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 معرفی هیئت داوران بخش سینمایی جشنواره فیلم اقوام دومین برنامه‌ی سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت روایت حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بنویسید رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد از نقد فیلم کوتاه در سرای «کوشک کتاب» تا معرفی جوایز کتاب محور در سرای «جوایز ادبی» «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد رد شایعات درباره رئیس سازمان سینمایی میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد صفحه اول روزنامه های یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج نهضت پلاتوسازی در دستور کار است صفحه اول روزنامه های شنبه 8 اردیبهشت1403 برنامه سینمایی «هفت» از شبکه نمایش فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود صفحه اول روزنامه های 5شنبه 6 اردیبهشت 1403 کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه «بازار کتاب» نسبت به ثبت‌نام در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اقدام کنند مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج سازمان‌ها و نهادها برای دریافت یارانه اعتبار خرید کتاب ثبت‌نام کنند رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین‌شهر برگزار خواهد شد بیانیه صنفی انجمن فیلم نامه نویسان سینما «فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعده‌ای فرار می‌کند/ این «واقعیت» نیست! جای حمید سهیلی در میان ما خالی است صفحه اول روزنامه های ۴شنبه ۵ اردیبهشت۱۴۰۳ دور شدن از فضای سرد مجازی با چاشنی پانتومیم  فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود سایت پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز راه‌اندازی شد پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران رونمایی شد تیترهای صفحه اول روزنامه های سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد روایت شصتمین دوسالانه هنر ونیز از زبان کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آدمی که مگس شد!/ «سینما» خانواده‌اش را انتخاب می‌کند «سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فیلم جُستار» و «ژانرهای ترکیبی» می‌شود نمایش «پیانو» و «ملودی» صفحه اول روزنامه های دوشنبه سوم اردیبهشت 1403 اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده “آسمانه هنر ایران” زمان و محل اجرای نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی اعلام شد جشنواره فجر هنر معماری از امسال در گروه جشنواره‌های فجر برگزار خواهد شد

1
وزیر فرهنگ در جمع خبرنگاران:

وزرای تعدادی از کشورها برای حضور در نمایشگاه تهران دعوت شده‌اند/ حمایت بنیاد رودکی از برخی مفاخر حوزه موسیقی به‌شکل ویژه

  • کد خبر : 33360
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
وزرای تعدادی از کشورها برای حضور در نمایشگاه تهران دعوت شده‌اند/ حمایت بنیاد رودکی از برخی مفاخر حوزه موسیقی به‌شکل ویژه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» که امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: وزرای تعدادی از کشورها برای حضور در نمایشگاه تهران دعوت شده‌اند.
به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی ادامه داد: امشب از استاد نجابتی تقدیر شد و این اتفاق حاصل چند دهه کارهای مداوم و ابتکاری بود.

وی افزود: استاد نجابتی بعد از این همه تلاش و مجاهدت امشب به عنوان چهره هنری انقلاب انتخاب شدند و به نظرم قاعده تکرار برای چنین موضوعی صدق نمی‌کند و طبیعتا باید کسی انتخاب شود که در چشمان اهالی هنر در آن جایگاه رفیق قرار دارد و این هم با کاری مداوم و ممارست پدید می‌آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تعدد ساختار با ایجاد سازمان پویانمایی نیز گفت: بستگی به این دارد که بنیاد پویانمایی با چه هدفی تشکیل شود؛ ما مخالف اضافه کردن سازمان‌ها هستیم به همین دلیل این اقدام به شکل مختصر انجام می شود و ما  حوزه تنظیم‌گر، نظارتی و حوزه حامی را پدید می‌آوریم و آن چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم توسعه تعیین شده، نیازمند جایگاه مترقی است که بتواند این ماموریت را انجام دهد.

اسماعیلی تاکید کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و مجبور شدیم چنین اقدامی انجام دهیم و این یعنی اینکه اقتضائات جدید حکمرانی را پذیرفته ایم؛ اینکه فیلم پویانمایی ساخته شده توسط ما افتخار آفرینی می‌کند در حوزه اقتصاد فیلم و فرهنگ نمونه‌هایی که در خارج از کشور به نمایش درآمد نیز داشتیم و همه این‌ها نشان دهنده وجود ظرفیت بالای این حوزه است که این بنیاد کمک می کند این ظرفیت افزایش یابد.

وزیر فرهنگ درباره عدالت فرهنگی و آموزش رایگان هم گفت: بحث آموزش مناطق محروم به رویه ای جدی تبدیل شده و بیش از هزاران نفر آموزش دیدند و صاحب موسسات فرهنگی چند منظوره و تک منظوره شده‌اند. آموزشکده راه انداختند و نهضت بزرگی به راه افتاده است و نتایج آن را هم می بینیم و انشاالله به زودی در قالب برنامه فاخر هنری از برگزیدگان دوره‌های آموزشی تجلیل خواهد شد.

وی درباره پرداخت یارانه برای بلیت کنسرت برای استفاده قشر آسیب پذیر، افزود: امسال برنامه ای را در بنیاد رودکی آغاز کردیم تا بنیاد رودکی از برخی از مفاخر حوزه موسیقی به شکل ویژه حمایت کند؛ بسیاری از خوانندگان ارزشمند که مورد اقبال مردم هستند در قالب های جدید یا تهیه کننده ندارند و یا مایل به اجرا نبودند. ما این کار را در بنیاد رودکی انجام می دهیم و بنیاد رودکی و تالار وحدت را به بخش ویژه هنرمندان اصیل حوزه موسیقی اختصاص می‌دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال تصریح کرد: در آنجا تلاش خواهیم کرد در مراکزی که اختصاص به مجموعه وزارت فرهنگ دارد هم این کار را با قوت ادامه دهیم.

وزیر فرهنگ درباره گونه فیلم های به نمایش درآمده در سینماها تصریح کرد: بسته خوبی را در هر فصل همکارانم در سازمان سینمایی و انجمن صنفی پیشنهاد می کنند و در بسته ای هم که از نوروز شروع شده، همه گونه های مختلف فیلم وجود دارد.

وی افزود: طبیعی است در هر بسته ای که ارائه می شود از همه گونه های فیلم وجود داشته باشد و بقیه مسائل به انتخاب مردم بستگی دارد. گاهی مردم پویانمایی را انتخاب می کنند و گاهی فیلم طنز و گاهی گونه ای دیگر را. وظیفه ما این است که امکان عرضه همه گونه ها را فراهم کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: شورای‌عالی سینما با سازمان برنامه و بودجه امروز جلسه داشتند و بخش مهمی از مصوبات اجرایی شده است و امیدوار هستیم جلسه بعدی در فصل بهار برگزار شود.

وزیر فرهنگ درباره سطح مقامات هندی که برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت شده اند، گفت: از چند کشور در سطح وزیر دعوت کرده ایم و باید جلوتر رویم تا مطمئن شویم حضورشان قطعی شده است یا خیر. این مسئولان از کشورهای دوست و همسایه هستند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=33360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.