سینمایی نیوز
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
کل 8023 امروز 0

خبر فوری

دوره پررونق فرهنگ و ادب کشور را تجربه می‌کنیم عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ از رضا رویگری عیادت کرد نشست‌های فرهنگی روز نخست سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با ۴ فیلم‌نامه کتاب «آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی» منتشر شد آیین افتتاح سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود تعرفه‌های پستی بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی شد فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی منتشر شد «رمزینه پاسخ سریع» غرفه‌ها راهی برای آگاهی بیشتر از کتاب‌های ناشران قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور ترویج کتاب‌خوانی با ویژه برنامه‌های مرتبط با «نمایشگاه بین‌المللی کتاب» کاظم نظری از اداره‌کل هنرهای نمایشی رفت برگزیدگان رویداد فیلمنامه نویسی «کودکان غزه» معرفی شدند همواره دغدغه ساخت فیلم درباره کودکان را دارم کارگاه بین‌المللی «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» با حضور کنان سوباشی برگزار می‌شود عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نمایشگاه مجازی کتاب منجر شده تا دسترسی کتاب منحصر به تهران نباشد سایت بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس قرار گرفت مترو راحت‌ترین گزینه برای رسیدن به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است «احمد به تنهایی» در سینماتک خانه سینما مراسم یادمان استاد محمدعلی امیرجاهد برگزار شد ناشران آماده‌سازی غرفه‌های خود را به ساعات نزدیک به افتتاح موکول نکنند «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد فیلمی علیه نژاد پرستی در قاب شبکه نمایش «پرایان به پیش» شبکه تهران رفت ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید خراسانی‌زاده به عنوان «رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران» منصوب شد انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود/ نامه هشت‌هزار هنرمند برای تحریم رژیم صهیونیستی انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ آغاز اکران تبلیغات شهری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی تهران از ۶۰ نقطه پایتخت بنیاد رودکی، میزبان اجراهای موسیقی سنتی تالار وحدت، برج آزادی و رودکی حضور مرکز گسترش با 22 کتاب در نمایشگاه کتاب تهران ۴ فیلم‌کوتاه در موضوع حجاب ساخته شد شوک وارد کردن، برای احیای «سینما»/ درختی که خون انسان می‌مکد! اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی کتاب باشد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ وزیر فرهنگ از محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود کانون موسیقی نواحی تشکیل می شود بدرود با استاد ملودی‌های جاودانه موسیقی کرمانج خراسان اکران «مست عشق» برای بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین فروش ۵۲ میلیارد تومانی سینماها در هفته گذشته حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است رقابت شهرهای استان کرمان در نهمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران دومین برنامه‌ی سینماتک خانه سینما برگزار شد برای اینکه فیلمنامه روی کاغذ جان ندهد

4
رویکرد آخرالزمانی با کارکردی تجاری/

«لوراکس»، پرفروش و محبوب

  • کد خبر : 20196
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
«لوراکس»، پرفروش و محبوب
لوراکس با هزینه 70 میلیون دلاری ساخته شد و 5 برابر هزینه ساخت خود یعنی حدود 350 میلیون دلار در گیشه فروخت و به عنوان یکی از آثار موفق در حوزه فروش و جذب مخاطب لقب گرفت.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، محمد تقی‌زاده: با اینکه بیش از یک دهه از تولید و پخش انیمیشن لوراکس ساخته کمپانی ایلومینیشن و توزیع‌کننده یونیورسال می‌گذرد همچنان الگوهای فرهنگی و اقتصادی این محصول در تولیدات متاخر و بازارهای مختلف قابل توجه است. لوراکس نخستین بار در مارس 2012 در آمریکا و کانادا به نمایش در آمد و سپس با فاصله چند ماه در انگلستان منتشر شد اما مناقشات تجاری و غیرسینمایی این محصول سینمایی بعد از نمایش آغاز شد به نحوی که کمپاتی ژاپنی مزدا برای رونمایی و تبلیغ مزدا سی ایکس 5 از فضا و کاراکترهای این محصول استفاده و یک شرکت سازنده بازی‌های رایانه‌ای نیز بازی با نام Truffula Shuffula را مخصوص گوشی‌های اندروید و آی او اس با محوریت شخصیت لوراکس و فضای این کارتون طراحی و روانه بازار کرد.

منبع نگارش و ساخت کارتون لوراکس از کتابی با همین نام نوشته دکتر «تئودور زوس» بوده که در ابتدا یک برنامه تلویزیونی در سال 1972 از آن اقتباس شد سپس در سال 2012 از مطرح‌ترین انیماتورهای صنعت انیمیشن جهان برای ساخت نسخه بلند سینمایی از روی این کتاب دعوت به عمل آمد. «کریس رنود» سازنده کارتون مطرح «من نفرت انگیز» Despicable Me و  «کیل بالدا» انیماتور انیمیشن‌های معروف «توی استوری»(Toy Story) و «شرکت هیولاها» (Monsters, Inc) برای ساخت لوراکس قراداد بستند تا از ابتدا مشخص شود عزم پرفروش شدن و پیداکردن مخاطب جهانی برای این محصول با انتخاب عوامل حرفه‌ای وجود داشته است. لوراکس با هزینه 70 میلیون دلاری ساخته شد و 5 برابر هزینه ساخت خود یعنی حدود 350 میلیون دلار در گیشه فروخت و به عنوان یکی از آثار موفق در حوزه فروش و جذب مخاطب لقب گرفت.

داستان لوراکس ماجرای ساده آشنایی دختر و پسری را روایت می‌‌کند که انگیزه رسیدن پسر به دختر با برآورده کردن آرزوی دختر که دستیابی به یک درخت واقعی است، مسیر زندگی پسر جوان را تغییر می‌دهد و صرافت پیداکردن یک درخت واقعی در حالی‌که درختان محل زندگی او همگی مصنوعی هستند، او را وارد یک ماجرا و شخیصت‌های عجیب و غریب دیگر می‌‌‌کند. شخصیت‌های متنوعی در این کارتون حضور دارند که بیشتر آنها کاراکترهای بانمک با شمایل جذاب و خوش رنگ و لعابی هستند که هنرمندان جذاب و شناخته‌‌شده‌ای چون تیلورسوییفت، دنی دویتو، اد هلمز و زک افران صداپیشگان آنها هستند اما در این میان کاراکتر لوراکس که از حدود دقیقه 40 به قصه اضافه می‌شود شمایلی تاثیرگذارتر و ماندگارتری پیدا کرده است.

لوراکس که با شمایلی فانتزی و سیبیل‌‌ها و ابروهای پرپشت به تصویر کشیده شده، سوژه اصلی بسیاری از کمپانی‌های تجاری برای ساخت عروسک، بازی و حتی معرفی برندتجاری شد، اماآنچه به محل بحث و مناقشه در خصوص این کاراکتر بدل شد، شمایل غیرظاهری و آخرالزمانی او بود به نحوی که همانند برخی افراد خاص به یک باره ظهور پیدا کرد و در آخر نیز عروجی ناگهانی داشت و در این میان نیز شمایلی نصیحت‌گونه و هدایت‌گر از خود بروز داد که سبب شد این کارتون از جهات ماورایی و معناگرای توسط تحلیل‌گران مورد توجه قرار گیرد که تماشاگران عام کمتر بدان توجه نشان دادند.

بررسی امتیازات دو وبسایت سینمایی روتن تومیتو و متاکریتیک که به ترتیب 54 و 46 از 100 به این کارتون نسبت دادند، نشان می‌دهد که لوراکس بیش از آنکه اثری قابل توجه در میان منتقدان سینمایی باشد کارتونی با مخاطب عام جهانی است که ویژگی‌های جذاب بصری و فضای شاد و خوش آب و رنگ اثر، سبب شده توجه برندهای تجاری نیز به این کارتون دوچندان و ویژه باشد.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=20196
  • ارسال توسط :
  • منبع : سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • 152 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.