سینمایی نیوز
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 7875 امروز 0

خبر فوری

دور شدن از فضای سرد مجازی با چاشنی پانتومیم  شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود سایت پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز راه‌اندازی شد پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران رونمایی شد تیترهای صفحه اول روزنامه های سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد روایت شصتمین دوسالانه هنر ونیز از زبان کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آدمی که مگس شد!/ «سینما» خانواده‌اش را انتخاب می‌کند «سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فیلم جُستار» و «ژانرهای ترکیبی» می‌شود نمایش «پیانو» و «ملودی» صفحه اول روزنامه های دوشنبه سوم اردیبهشت 1403 اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده “آسمانه هنر ایران” زمان و محل اجرای نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی اعلام شد جشنواره فجر هنر معماری از امسال در گروه جشنواره‌های فجر برگزار خواهد شد اسماعیلی از افتتاح طرح ملی «تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی» کشور خبر داد جانِ تماشاخانه سنگلج در خطر است آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد باز نشر پنج کتاب محبوب خوانندگان انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نمایش مستندی از زنده یاد «حمید سهیلی» در موزه سینما صفحه اول روزنامه های یکشنبه دوم اردیبهشت 1403 فروش سینمای ایران در فروردین 1403 اعلام شد آیین اختتامیه دومین طنزواره استانی میرما برگزار شد کتابفروشی‌ها برای حضور در بخش مجازی نمايشگاه كتاب تهران در سامانه «بازار کتاب» ثبت‌نام کنند هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت قابل توجه اعضاى محترم خانه موسیقى ایران پورتراب؛ پیرِ دِیر موسیقی ایران امیر قادری: امروز اغلب فیلم‌های کوتاه استاندارد هستند پیشخوان مطبوعات/ صفحه نخست روزنامه های پنج شنبه اول اردیبهشت 1403 اجراهای عمومی نمایش‌های کودک و نوجوان جشنواره رضوی مشخص شدند با درگذشت پوراحمد تاریخ سینمای ایران ورق خورد کاربران کتابخانه‌های عمومی ۴۷۰۰ ساعت به طرح «بهار در بهار» اختصاص دادند شهروند – خبرنگاران بازوی رسانه‌ای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ آئین معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب برگزار شد بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز نمایشگاه کتاب از مهمترین رویدادهای فرهنگی است ۸ پلاتوی جدید در محل ساختمان اداره تئاتر ساخته می‌شود تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران آیین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب آخرین روزهای فروردین و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شاهکار کوبریک روی آنتن شبکه نمایش موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با 5 فیلم‌نامه بزرگداشت زنده یاد مهرجویی در جشنواره فیلم مسکو اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره «sehsüchte» آلمان «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد آغاز ثبت نام چهل و سومین آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

4
رویکرد آخرالزمانی با کارکردی تجاری/

«لوراکس»، پرفروش و محبوب

  • کد خبر : 20196
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
«لوراکس»، پرفروش و محبوب
لوراکس با هزینه 70 میلیون دلاری ساخته شد و 5 برابر هزینه ساخت خود یعنی حدود 350 میلیون دلار در گیشه فروخت و به عنوان یکی از آثار موفق در حوزه فروش و جذب مخاطب لقب گرفت.

به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، محمد تقی‌زاده: با اینکه بیش از یک دهه از تولید و پخش انیمیشن لوراکس ساخته کمپانی ایلومینیشن و توزیع‌کننده یونیورسال می‌گذرد همچنان الگوهای فرهنگی و اقتصادی این محصول در تولیدات متاخر و بازارهای مختلف قابل توجه است. لوراکس نخستین بار در مارس 2012 در آمریکا و کانادا به نمایش در آمد و سپس با فاصله چند ماه در انگلستان منتشر شد اما مناقشات تجاری و غیرسینمایی این محصول سینمایی بعد از نمایش آغاز شد به نحوی که کمپاتی ژاپنی مزدا برای رونمایی و تبلیغ مزدا سی ایکس 5 از فضا و کاراکترهای این محصول استفاده و یک شرکت سازنده بازی‌های رایانه‌ای نیز بازی با نام Truffula Shuffula را مخصوص گوشی‌های اندروید و آی او اس با محوریت شخصیت لوراکس و فضای این کارتون طراحی و روانه بازار کرد.

منبع نگارش و ساخت کارتون لوراکس از کتابی با همین نام نوشته دکتر «تئودور زوس» بوده که در ابتدا یک برنامه تلویزیونی در سال 1972 از آن اقتباس شد سپس در سال 2012 از مطرح‌ترین انیماتورهای صنعت انیمیشن جهان برای ساخت نسخه بلند سینمایی از روی این کتاب دعوت به عمل آمد. «کریس رنود» سازنده کارتون مطرح «من نفرت انگیز» Despicable Me و  «کیل بالدا» انیماتور انیمیشن‌های معروف «توی استوری»(Toy Story) و «شرکت هیولاها» (Monsters, Inc) برای ساخت لوراکس قراداد بستند تا از ابتدا مشخص شود عزم پرفروش شدن و پیداکردن مخاطب جهانی برای این محصول با انتخاب عوامل حرفه‌ای وجود داشته است. لوراکس با هزینه 70 میلیون دلاری ساخته شد و 5 برابر هزینه ساخت خود یعنی حدود 350 میلیون دلار در گیشه فروخت و به عنوان یکی از آثار موفق در حوزه فروش و جذب مخاطب لقب گرفت.

داستان لوراکس ماجرای ساده آشنایی دختر و پسری را روایت می‌‌کند که انگیزه رسیدن پسر به دختر با برآورده کردن آرزوی دختر که دستیابی به یک درخت واقعی است، مسیر زندگی پسر جوان را تغییر می‌دهد و صرافت پیداکردن یک درخت واقعی در حالی‌که درختان محل زندگی او همگی مصنوعی هستند، او را وارد یک ماجرا و شخیصت‌های عجیب و غریب دیگر می‌‌‌کند. شخصیت‌های متنوعی در این کارتون حضور دارند که بیشتر آنها کاراکترهای بانمک با شمایل جذاب و خوش رنگ و لعابی هستند که هنرمندان جذاب و شناخته‌‌شده‌ای چون تیلورسوییفت، دنی دویتو، اد هلمز و زک افران صداپیشگان آنها هستند اما در این میان کاراکتر لوراکس که از حدود دقیقه 40 به قصه اضافه می‌شود شمایلی تاثیرگذارتر و ماندگارتری پیدا کرده است.

لوراکس که با شمایلی فانتزی و سیبیل‌‌ها و ابروهای پرپشت به تصویر کشیده شده، سوژه اصلی بسیاری از کمپانی‌های تجاری برای ساخت عروسک، بازی و حتی معرفی برندتجاری شد، اماآنچه به محل بحث و مناقشه در خصوص این کاراکتر بدل شد، شمایل غیرظاهری و آخرالزمانی او بود به نحوی که همانند برخی افراد خاص به یک باره ظهور پیدا کرد و در آخر نیز عروجی ناگهانی داشت و در این میان نیز شمایلی نصیحت‌گونه و هدایت‌گر از خود بروز داد که سبب شد این کارتون از جهات ماورایی و معناگرای توسط تحلیل‌گران مورد توجه قرار گیرد که تماشاگران عام کمتر بدان توجه نشان دادند.

بررسی امتیازات دو وبسایت سینمایی روتن تومیتو و متاکریتیک که به ترتیب 54 و 46 از 100 به این کارتون نسبت دادند، نشان می‌دهد که لوراکس بیش از آنکه اثری قابل توجه در میان منتقدان سینمایی باشد کارتونی با مخاطب عام جهانی است که ویژگی‌های جذاب بصری و فضای شاد و خوش آب و رنگ اثر، سبب شده توجه برندهای تجاری نیز به این کارتون دوچندان و ویژه باشد.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=20196
  • ارسال توسط :
  • منبع : سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • 137 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.