سینمایی نیوز
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل 7918 امروز 0

خبر فوری

آغاز به کار‌ سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت تعطیلی سالن‌های نمایشی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد سه نمایشنامه جدید راهی بازار نشر شد از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»/ جشنواره‌هایی که حوصله ندارند! افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌کوتاه تا 250 میلیون تومان صفحه اول روزنامه های دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 معرفی هیئت داوران بخش سینمایی جشنواره فیلم اقوام دومین برنامه‌ی سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت روایت حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بنویسید رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد از نقد فیلم کوتاه در سرای «کوشک کتاب» تا معرفی جوایز کتاب محور در سرای «جوایز ادبی» «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد رد شایعات درباره رئیس سازمان سینمایی میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد صفحه اول روزنامه های یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج نهضت پلاتوسازی در دستور کار است صفحه اول روزنامه های شنبه 8 اردیبهشت1403 برنامه سینمایی «هفت» از شبکه نمایش فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جلسه پاتوق برگزار می‌شود صفحه اول روزنامه های 5شنبه 6 اردیبهشت 1403 کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه «بازار کتاب» نسبت به ثبت‌نام در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اقدام کنند مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج سازمان‌ها و نهادها برای دریافت یارانه اعتبار خرید کتاب ثبت‌نام کنند رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین‌شهر برگزار خواهد شد بیانیه صنفی انجمن فیلم نامه نویسان سینما «فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعده‌ای فرار می‌کند/ این «واقعیت» نیست! جای حمید سهیلی در میان ما خالی است صفحه اول روزنامه های ۴شنبه ۵ اردیبهشت۱۴۰۳ دور شدن از فضای سرد مجازی با چاشنی پانتومیم  فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود سایت پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز راه‌اندازی شد پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران رونمایی شد تیترهای صفحه اول روزنامه های سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد روایت شصتمین دوسالانه هنر ونیز از زبان کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آدمی که مگس شد!/ «سینما» خانواده‌اش را انتخاب می‌کند «سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فیلم جُستار» و «ژانرهای ترکیبی» می‌شود نمایش «پیانو» و «ملودی» صفحه اول روزنامه های دوشنبه سوم اردیبهشت 1403 اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده “آسمانه هنر ایران” زمان و محل اجرای نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی اعلام شد جشنواره فجر هنر معماری از امسال در گروه جشنواره‌های فجر برگزار خواهد شد

11
بیدل:

سعی کردم ردپای کارگردانی را پاک کنم | تلفیق ژانرها در «نمور»

  • کد خبر : 2684
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
سعی کردم ردپای کارگردانی را پاک کنم | تلفیق ژانرها در «نمور»
کارگردان فیلم سینمایی «نمور» گفت: سعی کردم ردپای کارگردانی را در این فیلم پاک کنم و فکر می‌کنم نقطه قوت فیلم، همین نکته باشد.

سینمایی نیوز- کارگردان فیلم سینمایی «نمور» گفت: سعی کردم ردپای کارگردانی را در این فیلم پاک کنم و فکر می‌کنم نقطه قوت فیلم، همین نکته باشد.

داوود بیدل، کارگردان در گفت‌و‌گو با مرکز اطلاع‌رسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر درباره مراحل شکل‌گیری فیلم «نمور» گفت: نزدیک به دو سال است که ما درگیر شیوع بیماری کرونا هستیم که شرایط تولید را سخت کرده است. من با سیدیاسر جعفری تهیه‌کننده کار بیش از دوازده یا سیزده فیلمنامه خواندیم تا درنهایت به متن «نمور» رسیدیم که نوشین معراجی آن را به رشته تحریر درآورده بود.
او ادامه داد: نگاه انسانی موجود در عمق این فیلمنامه، توجه من را به داستان جلب کرد و تصمیم بر ساخت این فیلمنامه گرفتیم. پس از بازنویسی متن نیز در صدد ساخت فیلم برآمدیم.
باید بگویم که اولین فیلم سینمایی من «روزگاری عشق و‌خیانت» بود که در دسته آخرین فیلم‌هایی قرار می‌گرفت که به‌صورت آنالوگ و با نگاتیو ساخته شد. بعد از آن سعی کردم که دانشم را ارتقا دهم.
بیدل گفت: هیچکاک جمله‌ای دارد که می‌گوید 21 درصد یک کار موفق داستان است و 57 درصد آن درباره احساس است. خیلی جالب است که هیچکاک که تکنسین سینما است چنین حرفی بزند. من هم بعد از تحقیق‌ها و بررسی‌ها به همین مفهوم دست یافتم که هرچه بیشتر بتوانم احساسات مخاطب را برانگیخته کنم، فیلم من موفق‌تر خواهد بود.
او گفت: من ردپای کارگردانی را در فیلم «نمور» پاک کردم و با یک سه‌پایه و دوربین شروع به ساخت فیلم کردم و فکر می‌کنم که نقطه قوت فیلم نیز همین نکته باشد.
این کارگردان گفت: مفهوم ژانر بر اساس سلیقه مخاطب شکل گرفت. نمی‌توانم نمور را اثری ضد ژانر تلقی کنم اما فیلمی ملودرام و رومنس است. باید بدانیم که این روزها تلفیق ژانرها است که می‌تواند اثری را موفق کند. کار ما اثری اجتماعی و جمع و جور است که با نگاهی انسانی مخاطب می‌تواند خودش را در فیلم پیدا کند.
بیدل گفت: این کار فیلمی جهان‌شمول است و به مقطع زمانی خاصی اشاره نمی‌کند. ارسطو گفته است که شکوهمندی یک اثر در ظرف زمان نمی‌گنجد.
این کارگردان در پایان گفت: بعد از چهل دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر انتظار می‌رود که این رویداد سینمایی به بلوغ رسیده باشد. جشنواره باید در هر دوره نسبت به دوره‌های پیشین پیشرفت داشته باشد. جشنواره فیلم فجر تنها رویداد مهم سینمایی و فرامرزی است. این پیشرفت باید در سطح کیفی آثار حاضر در جشنواره نیز مشهود باشد. باید بدانیم که همه فیلمسازهای حاضر در جشنواره در پیشرفت سینما مسئول هستیم.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=2684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.