سینمایی نیوز
  • برابر با : Wednesday - 21 February - 2024
کل 7545 امروز 0

خبر فوری

“همایون رحیمیان”: ارکستر ملی را به شهرستان ها می بریم پیشنهاد ایجاد سازمان هنر اعم از موسیقی و تئاتر درحال بررسی است موسیقی را شاخه‌ای از حکمت می‌دانیم/ جایزه وزارت فرهنگ به برترین‌های نقد از جشنواره‌های فجر آئین پایانی سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر برگزارشد/ معرفی برگزیدگان جایزه باربد و بخش های مختلف در آخرین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر «نقش اسناد تاریخی و مطبوعات در پژوهش‌های موسیقی» بررسی شد جزئیات برگزاری آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شب پنجم جشنواره موسیقی فجر/از اجرای ارکستر سمفونیک تا اجرای ویژه کودک و نوجوان و شب بزرگان موسیقی در چهارمین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر«تکثرگرایی و ذائقه شنیداری نسل نو» بررسی شد سند ملی موسیقی کشور می تواند گره گشا باشد اعلام برنامه‌های چهارمین روز جشنواره موسیقی فجر بررسی «نگاه راهبردی به حوزه موسیقی» در سومین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر سرهنگ “احسان ربیعی”: به ارکستر نظامی رزم نوازان سالن و سانس اجرا اختصاص داده شود اعلام برنامه‌های سومین روز جشنواره موسیقی فجر/ ازاجراهای ارکسترال تا حضور هلندی ها حضور موریتس ارنست پیانیست شناخته شده آلمانی در جشنواره موسیقی فجر همزمان با نخستین شب برگزاری سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر؛ وزیر فرهنگ به تماشای اجرای ارکستر ملی ایران نشست/ امسال جشنواره موسیقی در جنوب تهران هم اجرا دارد اعلام برنامه‌های دومین روز جشنواره موسیقی فجر/از حضور پرنگ بین الملل ها تا نوای سرنا و دهل و موسیقی آذری علیرضا طلیسچی جشنواره موسیقی فجر را به جنوب تهران برد بررسی آسیب‌شناسی آموزش ردیف موسیقی در دومین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر دستگاهی ایران برر ایستاده برای ایران در تالار وحدت / در شب ارکستر ملی و محمد معتمدی چه گذشت؟ بانوان «نهال» چراغ جشنواره موسیقی فجر را روشن کردند مسعود صادقلو: امشب برای شما و با عشق می‌خوانم در کنسرت آرون افشار محکوم هستید به شاد بودن! برگزاری نخستین نشست پژوهشی جشنواره موسیقی فجر با موضوع «موسیقی و هوش مصنوعی» وزیر فرهنگ در پیامی به سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر: هنر موسیقی در دوران پیروزی انقلاب، وحدت و همبستگی را به منشوری پایدار در قالب همدلی تبدیل کرد میزبانی هم‌زمان ۱۴ استان از جشنواره موسیقی فجر تیزر جشنواره موسیقی فجر منتشر شد + فیلم پیام مدیرکل دفتر موسیقی به جشنواره موسیقی فجر آغاز سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر از امروز سالاری: برگزاری سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر در سراسر کشور نشان از رویکرد عدالت محوری معاونت هنری دارد قطار جشنواره فیلم فجر ۴۲ به مقصد رسید از پاسداشت یاد بزرگان موسیقی تا ساز کوک خارجی ها از حضور پررنگ بانوان و ارکسترها تا حضور خوانندگان مطرح و اجراهای بین الملل عدالت فرهنگی از شاخصه های جشنواره سی و نهم موسیقی فجر طوبای زرین آرای مردمی اهدا می‌شود انتشار جدول اجراهای سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر/ آغاز بلیت‌فروشی از فردا جشنواره تئاتر فجر۴۲، برگزیدگان خود را شناخت افتتاحیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد پوستر سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر منتشر شد «اجاره نشینی» ؛ اثری ساختارشکن است پوستر اثر اقتباسی آپاراتچی منتشر شد آرمین رحیمیان ایفاگر نقش سردار حسین همدانی شد پوستر «دو‌ روز دیرتر» منتشر شد فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در سامانه شناسا نامزدهای بخش تبلیغات چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اعلام شد ویژه برنامه‌های سیما در چهل‌و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر مارال بنی آدم و ملیکا شریفی نیا در نقش پروین و آگرین ساز‌وکار جدیدی برای نظارت بر فیلم‌های سینمایی در حال تدوین است انعکاس جشنواره فیلم فجر روی موج رادیو/ پای سینمایی‌ها به رادیو باز شد مرکز تولید و فنی سیما پای کار جشنواره بین المللی فیلم فجر تکمیل ظرفیت سینما‌های مردمی جشنواره فیلم فجر تا ۱۶ بهمن

6
حسین نمازی:

ده روز جشنواره فیلم فجر خواب نخواهم داشت | ریسک بزرگی در فیلم «شادروان» انجام دادم

  • کد خبر : 3445
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
ده روز جشنواره فیلم فجر خواب نخواهم داشت | ریسک بزرگی در فیلم «شادروان» انجام دادم
کارگردان فیلم «شادروان» گفت: در ده روز جشنواره فیلم فجر برای موفقیت فیلم خود تمام تلاشم را می‌کنم و قطعا در این مدت خواب نخواهم داشت.

سینمایی نیوز- کارگردان فیلم «شادروان» گفت: در ده روز جشنواره فیلم فجر  برای موفقیت فیلم خود تمام تلاشم را می‌کنم و قطعا در این مدت خواب نخواهم داشت.

حسین نمازی کارگردان فیلم سینمایی «شادروان» درباره این فیلم که به جشنواره فیلم فجر رسیده است؛ عنوان کرد: قطعاً ژانر فیلم من کمدی نخواهد بود، چرا که کمدی ژانر مخصوص به خود را دارد و باید برخی مولفه‌ها در آن رعایت شوند. مثلاً در کاریکاتور برخی قسمت‌ها باید برجسته‌تر باشند. داستان فیلم «شادروان» موقعیت کاملا رئال است که هر فردی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و بگوید که در مقطعی از زندگی برای من این داستان اتفاق افتاده است.
او افزود: به طور مثال برخی‌ها فیلم «آپاندیس» را کمدی در نظر گرفتند و نقدهایی در این خصوص نوشتند اما آن فیلم به هیچ وجه کمدی نبود. تا زمانیکه جشنواره برگزار نشود نمی‌توان روی نحوه برگزاری آن نظر قطعی داد اما از دید من جشنواره فیلم‌فجر مهم است چرا که سرنوشت خیلی از فیلم‌ها به این جشنواره وابسته است. امیدوارم جشنواره به درستی برگزار شود.
کارگردان فیلم «شادروان» در ادامه اظهار کرد: در دهه هفتاد به یاد می‌آورم فیلم‌هایی که به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نمی‌کردند، حق اکران هم نداشتند؛ بنابراین این جشنواره جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و نسل جدید به آن امید بسته‌اند. اگر به طور اتفاقی با فردی در خیابان مواجه شوید و درباره سینما از او بپرسید، شاید اسکار را نشناسد اما قطعاً با سیمرغ آشنایی دارد و معیار خوب بودن یک فیلم از دید او دریافت جایزه سیمرغ و بازیگرانی است که در این فیلم‌ها موفق به کسب افتخار در جشنواره فیلم فجر شده‌اند. این جشنواره برای تمام کسانی که حاضر هستند مهم است و حتی کسانی که حضور ندارند درصد بالایی نتایج برایشان اهمیت دارد، بنابراین برای من هم حضور فیلم در جشنواره اهمیت بالایی دارد.
او درباره امکان موفقیت فیلمش در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: بخشی از ماجرا به جشنواره فیلم فجر برمی‌گردد و بخشی دیگر به من وابسته است. من باید به نوبه خودم فیلم خوب بسازم و در اکران ها با مردم بیشتر در ارتباط باشم. حتی اینکه اکران‌فیلم من اول و یا پنجم باشد هم تاثیر بسزایی در دیده شدن آن دارد. ترکیب داوران هم می تواند کل آرا را تحت تاثیر خود قرار دارد. بنابراین چینش داورها هم بسیار مهم است که به جشنواره فیلم فجر بر می گردد.
نمازی درباره موفقیت فیلمش اظهار کرد: در ده روز جشنواره خواب ندارم و تمام تلاشم را می‌کنم تا فیلمم دیده شود. فیلم را بسیار ریسکی ساختم و هر کس آن را می‌دید می‌گفت باید پر پلان باشد اما من سینما، قاب اینستایی، دوربین و شخصیت دوربین فکر  از کات های تند و سکانس‌های پرتعداد دوری کردم. خیلی‌ها این حرکت را خودزنی و ریسک تلقی کردند و تا شب آخر فیلمبرداری نکته را به من یادآور شدند اما من پای آن وایسادم ایستادم و با فیلمبردار مسعود سلامی به این نتیجه رسیدیم تا این کار را پیش ببریم. امیدوارم این مورد مورد را هیئت داوران ببینند.
کارگردان فیلم شادروان درباره مفهوم یک فیلم سینمایی خوب بیان کرد: هر فیلمی که پر حرکت است به معنای دکوپاژ خوب و کارگردانی عالی نیست. واقعاً کار سختی نیست یک پلان را از 7 تا 8 زاویه فیلمبرداری کنیم و تدوینگر هر کدام را می بیند انتخاب کند. من هیچ پلان اضافه‌ای نگرفتم از این منظر پیشرفت زیادی نسبت به آپاندیس با شادروان داشتم.
نمازی در مورد اینکه جزو نسل دوم و یا سوم سینما به حساب می‌آید؛ عنوان کرد: شاید جزو نسل دوم و یا سوم کارگردانان سینما باشم اما 25 سال است که در این رشته فعالیت می کنم و در 14 سالگی اولین فیلم را ساختند تدوین درستی نشد این سالها  با فیلم کوتاه کار کردن نسبت به سینما بیگانه نبودم و سایر هم‌صنفی های من نیز مانند من هستند و استخوان خرد کرده در این کار به حساب می آیند. سینمای حرفه‌ای کوتاه یک مدیوم مستقل حرفه‌ای است و اصلاً آماتور به حساب نمی‌آید. این تجربه با من همراه بوده است بنابراین  نسل جدید و قدیم شاخص درستی برای سنجش نمی تواند باشد چرا افرادی را ببینیم که پا به سن گذاشته هستند اما بعد از مدتی با یک فیلم شما را شگفت زده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=3445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.