سینمایی نیوز
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
کل 7875 امروز 0

خبر فوری

دور شدن از فضای سرد مجازی با چاشنی پانتومیم  شاهد اتفاقات حیرت‌آوری در بخش روستایی و عشایری حوزه تئاتر بودیم زنده‌یاد میرزایی هنرمندی موثر در روند جریان‌سازی شبیه‌خوانی بود سایت پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز راه‌اندازی شد پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران رونمایی شد تیترهای صفحه اول روزنامه های سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد روایت شصتمین دوسالانه هنر ونیز از زبان کیوریتور ارشد پاویون جمهوری اسلامی ایران از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آدمی که مگس شد!/ «سینما» خانواده‌اش را انتخاب می‌کند «سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فیلم جُستار» و «ژانرهای ترکیبی» می‌شود نمایش «پیانو» و «ملودی» صفحه اول روزنامه های دوشنبه سوم اردیبهشت 1403 اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده “آسمانه هنر ایران” زمان و محل اجرای نمایش‌های منتخب خیابانی تئاتر رضوی اعلام شد جشنواره فجر هنر معماری از امسال در گروه جشنواره‌های فجر برگزار خواهد شد اسماعیلی از افتتاح طرح ملی «تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی» کشور خبر داد جانِ تماشاخانه سنگلج در خطر است آخرین مصوبات شورای پروانه ساخت آثار غیرسینمایی دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد باز نشر پنج کتاب محبوب خوانندگان انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نمایش مستندی از زنده یاد «حمید سهیلی» در موزه سینما صفحه اول روزنامه های یکشنبه دوم اردیبهشت 1403 فروش سینمای ایران در فروردین 1403 اعلام شد آیین اختتامیه دومین طنزواره استانی میرما برگزار شد کتابفروشی‌ها برای حضور در بخش مجازی نمايشگاه كتاب تهران در سامانه «بازار کتاب» ثبت‌نام کنند هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند نمایش «گالیله» با سه اجرا 300 میلیون فروخت قابل توجه اعضاى محترم خانه موسیقى ایران پورتراب؛ پیرِ دِیر موسیقی ایران امیر قادری: امروز اغلب فیلم‌های کوتاه استاندارد هستند پیشخوان مطبوعات/ صفحه نخست روزنامه های پنج شنبه اول اردیبهشت 1403 اجراهای عمومی نمایش‌های کودک و نوجوان جشنواره رضوی مشخص شدند با درگذشت پوراحمد تاریخ سینمای ایران ورق خورد کاربران کتابخانه‌های عمومی ۴۷۰۰ ساعت به طرح «بهار در بهار» اختصاص دادند شهروند – خبرنگاران بازوی رسانه‌ای سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌شوند عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ آئین معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب برگزار شد بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز نمایشگاه کتاب از مهمترین رویدادهای فرهنگی است ۸ پلاتوی جدید در محل ساختمان اداره تئاتر ساخته می‌شود تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران آیین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب آخرین روزهای فروردین و فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شاهکار کوبریک روی آنتن شبکه نمایش موافقت شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با 5 فیلم‌نامه بزرگداشت زنده یاد مهرجویی در جشنواره فیلم مسکو اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره «sehsüchte» آلمان «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد آغاز ثبت نام چهل و سومین آزمون ادواری استاندارد‌های مهارتی بخش فرهنگ و هنر فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

1

فراخوان جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت منتشر شد

  • کد خبر : 29748
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
فراخوان جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت منتشر شد
فراخوان هفتمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی اردیبهشت به میزبانی دانشگاه هنر دامغان منتشر شد.
به گزارش سینمایی نیوز و به نقل از ایران‌تئاتر، فراخوان هفتمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی اردیبهشت به میزبانی دانشگاه هنر دامغان که در اردیبهشت سال 1403 برگزار می‌شود، منتشر شد.

در مقدمه این فراخوان آمده است:

پیشرفت و بقای هر پدیده ذهنی یا مادی در بستر اجتماع، منوط به رابطه‌ای است که آن پدیده با تصاحب و خلق فضا می‌سازد. در بیان روشن‌تر آنچه زندگان و مردگان یک جامعه را از یکدیگر متمایز می‌کند و آنچه که هست بودنِ پدیده‌هایی مثل علم، فرهنگ، زبان، تمدن و هنر را مشخص می‌کند، کنش و واکنش آن‌ها در بستر یک مجموعه پویا مانند اجتماع است.

با این مقدمه کوتاه می‌توان گفت که هنر، خود نوع ظریفی از هست بودگی است و تئاتر خود تصرف و خلق فضاست. حال که تئاتر دانشجویی به یک حفره خالی در تئاتر ایران بدل شده، جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت به سهم خود می‌کوشد تا این پدیده پویا و مترقی، استوار و باقی بماند. برگزاری دوره هفتم جشنواره اردیبهشت، بازپس‌گیری مفهوم دانشگاه به عنوان نهاد رسمی آموزش عالی است.

 

معرفی بخش‌های رقابتی هفتمین دوره جشنواره سراسری تئاتر دانشگاهی اردیبهشت

1. بخش اصلی:

هفتمین دوره جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت در بخش اصلی با هدف احیای تئاتر دانشجویی، ارتقا سطح علمی و عملی دانشجویان هنرهای نمایشی و ایجاد پیوند میان رشته‌های گوناگون، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. به این ترتیب دانشجویان سراسر کشور می‌توانند در هر یک از زیرمجموعه‌های بخش اصلی جشنواره اردیبهشت نام‌نویسی کنند.

الف) اجرای صحنه‌ای

علاقه‌مندان به شرکت در بخش اجرای صحنه‌ای ابتدا باید ویدئوی اثر خود را در گوگل درایو بارگذاری کرده، سپس لینک فایل آپلود شده را در فرم ثبت نام وارد نمایند. توجه کنید که ویدئوی اثر می‌بایست توسط یک دوربین مرکزی، با کیفیت مناسب و بدون هرگونه قطعی صدا و تصویر ضبط شده باشد.

ب) آلترناتیو (اعم از لکچر پرفورمنس، تئاتر خیابانی، تئاتر محیطی، پرفورمنس و…)

علاقه‌مندان به شرکت در بخش آثار آلترناتیو ابتدا باید ویدئوی اثر خود را در گوگل درایو بارگذاری کرده، سپس لینک فایل آپلود شده را در فرم ثبت نام وارد نمایند. توجه کنید که ویدئوی اثر می‌بایست توسط یک دوربین مرکزی، با کیفیت مناسب و بدون هرگونه قطعی صدا و تصویر ضبط شده باشد.

پ) نمایشنامه‌نویسی

علاقه‌مندان به شرکت در بخش نمایشنامه‌نویسی می‌توانند نمایشنامه تألیفی خود را در قالب word در فرم ثبت نام بارگذای کنند.

ت) پژوهش

علاقه‌مندان به شرکت در بخش پژوهش می‌توانند مقالات و جستارهای تألیفی خود را در قالب PDF در فرم ثبت نام بارگذاری کنند.

گاه‌شمار فعالیت‌های هفتمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی اردیبهشت در بخش اصلی

• آخرین مهلت ارسال آثار: 15 اسفند 1402

• اعلام آثار منتخب: 25 فروردین 1403

• تاریخ برگزاری جشنواره: نیمه دوم اردیبهشت 1403

2. بخش خانه:

این بخش مختص تمام دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه دامغان می‌باشد. بخش خانه با هدف ایجاد انگیزه و اشتیاق در دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه دامغان، تشویق‌‌ آن‌ها برای فعالیت در حوزه هنرهای نمایشی و ارتقا سطح کیفی آثار هنری این دانشگاه طراحی شده است. توجه کنید که دانشجویان فارغ‌التحصیل امکان شرکت در این بخش را نخواهند داشت.

الف) آلترناتیو (شامل لکچر پرفورمنس، پرفورمنس، تئاتر محیطی و…)

علاقه‌مندان به شرکت در بخش آثار آلترناتیو _ زیرمجموعه بخش خانه_ موظف‌اند ضمن پرکردن فرم ثبت‌نام، ایده‌ی اجرایی خود را در یک سطر تشریح نمایند. توجه کنید که تکمیل این مورد نیاز به فرم مجزایی ندارد و در فرم نام‌نویسی جشنواره قابل مشاهده است.

ب) نمایشنامه‌خوانی

علاقه‌مندان به شرکت در بخش نمایشنامه‌خوانی زیرمجموعه بخش خانه موظف‌اند ضمن پر کردن فرم ثبت‌نام، ایده اجرایی خود را در یک سطر تشریح نمایند. همچنین شرکت کنندگان بایست نمایشنامه انتخابی خود را در فرم ثبت‌نام مشخص کنند. چنانچه نمایشنامه مورد نظر متنی تألیفی باشد، باید آن را در قالب PDF در فرم ثبت نام بارگذاری کنند.

شرایط برگزاری بخش خانه:

• بخش خانه در بازه زمانی متفاوتی در ابتدای اسفند برگزار می‌شود.

• پس از مشخص شدن آثار منتخب در بخش خانه، اثر برگزیده نمایشنامه‌خوانی به عنوان اجرای مهمان در جشنواره حضور می‌یابد.

• پس از مشخص شدن آثار منتخب در بخش خانه، اثر برگزیده اجرای آلترناتیو بدون بازبینی به بخش اصلی و رقابتی جشنواره اردیبهشت راه می‌یابد.

گاه‌شمار هفتمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی اردیبهشت در بخش خانه

• زمان انتشار فراخوان: همزمان با انتشار فراخوان بخش اصلی

• آخرین مهلت ارسال آثار: 30 دی 1402

• اعلام آثار منتخب: 15 بهمن 1402

• تاریخ برگزاری بخش خانه: نیمه اول اسفند 1402

شرایط و ضوابط نام‌نویسی

• تمامی متقاضیان موظف‌اند با در نظر داشتن شرایط اختصاصی یاد شده برای بخش‌های رقابتی و هر یک از زیرمجموعه‌های آن‌ها، فرم ثبت‌نام را تکمیل نمایند. لینک فرم ثبت‌نام جشنواره اردیبهشت همزمان با انتشار رسمی فراخوان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

• تمامی دانشجویان سراسر کشور و دانش‌آموختگانی که از شهریور ماه 1401 به بعد فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند در بخش اصلی جشنواره تئاتر اردیبهشت ثبت‌نام کنند. همچنین‌ افرادی که از شهریور 1399 به بعد از دانشگاه دامغان فارغ‌التحصیل شده اند، برای نام‌نویسی در دوره هفتم مجاز خواهند بود.

• افراد و تیم‌های منتخب (در بخش اجرای صحنه¬ای و آلترناتیو) برای شرکت در جشنواره، می‌بایست در ایام برگزاری جشنواره در دامغان حاضر شوند. لازم به ذکر است که دبیرخانه جشنواره مسئول اسکان و پذیرایی شرکت‌کنندگان است.

• هر فرد واجد شرایط می‌تواند و مجاز است که همزمان در تمام بخش‌های جشنواره شرکت کرده و برای هر بخش با دو اثر مجزا ثبت‌نام کند.

• ممنوعیتی برای نام‌نویسی و ارسال آثاری که اجرای عموم داشته یا در جشنواره‌های دیگر حضور یافته‌اند، وجود ندارد.

• مجددا یادآور شویم که دو بخش اصلی و خانه در دو بازه زمانی مختلف برگزار می‌شوند. اثر برگزیده نمایشنامه‌خوانی در بخش خانه بنا به رأی دبیرخانه اردیبهشت، به عنوان اجرای میهمان در ایام برگزاری جشنواره حضور خواهد یافت. همچنین اثر برگزیده اجرای آلترناتیو در بخش خانه، بدون بازبینی مجدد به بخش اصلی و رقابتی جشنواره راه می‌یابد.

• گروه برگزار کننده جشنواره اردیبهشت می‌تواند از آثار حضور یافته در هفتمین دوره این جشنواره فیلم، عکس، نقد، گزارش، خبر و… تهیه کند و شرکت‌کنندگان متعهد به پذیرش ضوابط و شرایط برگزارکنندگان می‌باشند.

• تعیین زمان، مکان و تعداد اجرای هر نمایش در ایام جشنواره بر عهده دبیرخانه است که به اقتضای هر اثر و با در نظر داشتن امکانات موجود صورت‌بندی خواهد شد.

• برای کسب اطلاعات بیشتر و رفع هرگونه ابهام می‌توانید جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید. راه‌های ارتباطی و نشانی شبکه‌های اجتماعی جشنواره اردیبهشت در انتهای فراخوان درج شده است.

راه‌های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره:

تلگرام: ordibehesht_festival_7

ایمیل: ordibehesht.festival.7@gmail.com

شماره تماس: 09019196246

نشانی ما در شبکه‌های اجتماعی:

وب سایت: http://ordibehesht-theatre.du.ac.ir/

کانال تلگرام: @ordibehesht_festival

اینستاگرام: ordibehesht_festival

(فایل فراخوان هفتمین دوره جشنواره تئاتر دانشگاهی اردیبهشت در ضمیمه خبر است)


docx فراخوان جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت منتشر شد 2 | حجم فایل: 20.63 KB
pdf فراخوان جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت منتشر شد 3 | حجم فایل: 2.13 MB

دریافت تمام فایل ها (ZIP)

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=29748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.