سینمایی نیوز
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل 8359 امروز 0

خبر فوری

عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ آثار مسابقه ملی در چه سانس‌هایی نقد و بررسی می‌شوند؟ استقبال گسترده مردم از جشنواره «تهران» در روز نخست بلیت‌فروشی/ در نظر گرفتن سانس‌های فوق‌العاده برای جشنواره فراخوان ششمین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» منتشر شد کدام فیلم‌های کوتاه برگزیده از «کن»، «برلین» و «کلرمون» به ویترین «تهران» رسیده‌اند؟ ظرفیت نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم‌کوتاه تهران پیش از پایان موعد ثبت‌نام، تکمیل شد بلیت‌فروشی مردمی جشنواره فیلم‌‌کوتاه تهران آغاز شد جزییات افتتاحیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران/ برگزیدگان «عکس» معرفی می‌شوند ارائه کتاب‌های هنر و ادبیات داستانی با تخفیف ۳۰ درصدی به فیلمسازان و هنرجویان پایتخت آماده میزبانی از جشنواره «تهران» شد یکی از اولین هنرجویان انجمن سینمای جوان مهمان ویژه جشنواره چهل و یکم «تهران» شد فراخوان بخش غیررقابتی چهلمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد سامانه بلیت فروشی جشنواره چهل و یکم برای دانشجویان و اعضای پاتوق فیلم کوتاه فعال شد نخستین جشنواره در دوران فریدزاده جزییات برگزاری نشست‌های نقد و بررسی در جشنواره چهل‌ویکم/ منتقدان تخصصی معرفی شدند فریدزاده رئیس سازمان سینمایی شد نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس زبانی توکا نمایش ویژه فیلم‌های کوتاه ویم وندرس در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران سینمای کودک؛ در محاق غربت جدول نمایش آثار جشنواره چهل‌ویکم منتشر شد آثار راه‌یافته به بخش «هوش مصنوعی» جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند سینمای وحشت؛ ژانر مطرود فرآیند رزرو بلیت‌های جشنواره فیلم‌کوتاه تهران فردا کلید می‌خورد/ اعلام زمان‌بندی برای گروه‌های مختلف «کتابخانه ویدیویی» مرکز گسترش آغاز به کار کرد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ دبیر جشنواره فیلم‌کوتاه تهران با فیلم‌سازان راه‌یافته به این رویداد دیدار کرد/ رونمایی از پوستر جشنواره ستاره‌ها از راه می‌رسند دوره فیلم‌سازی هفت‌ماهه انجمن سینمای جوانان ایران – 1403 هیات انتخاب آثار راه‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند فیلم‌های راه‌‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند/ نمایش 107 اثر از سراسر جهان در «تهران» «فیلم‌کوتاه تهران» در میاجشنواره‌های جهانی پدیده شد/ ثبت رکورد قریب به 14 هزار فیلم ارسالی در بخش بین‌الملل میزبانی ویژه کانون دانش‌آموختگان انجمن سینمای جوان از یک هنرمند پیشکسوت تمدید حضور جشنواره «تهران» در فهرست مورد تأیید آکادمی «اسکار» فراخوان نام‌نویسی نشست‌های تخصصی «41-20» منتشر شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ آثار بخش ویژه «شاخه زیتون» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند از مرور الفبای ژانر تا گپ و گفت‌ با استادان نور و تصویر شکسپیر ایرانی! آغاز پیش فروش بلیت‌‌‌های سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان پروانه‌‌های مقاومت در شهر زندگی اعلام اسامی فیلم‌های بلند داستانی بخش ملی جشنواره کودک و نوجوان حداقل دستمزد کارگردانی مستند اعلام شد آثار بخش ویژه کتاب و سینما جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شدند آثار راه‌یافته به بخش «استعداد‌ نو» در جشنواره فیلم‌کوتاه تهران معرفی شدند پردیس سینمایی ملت خانه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ آثار راه‌یافته به نخستین جشنواره عکس تهران معرفی شدند 176 فیلم از 48 کشور جهان متقاضی حضور در جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان اسامی 49 فیلم حاضر در بخش‌ کوتاه و ویژه کودکان غزه اعلام شد سینمای دفاع مقدس؛ حادثه، درام، ایثار

10
حسین نمازی:

ده روز جشنواره فیلم فجر خواب نخواهم داشت | ریسک بزرگی در فیلم «شادروان» انجام دادم

  • کد خبر : 3445
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
ده روز جشنواره فیلم فجر خواب نخواهم داشت | ریسک بزرگی در فیلم «شادروان» انجام دادم
کارگردان فیلم «شادروان» گفت: در ده روز جشنواره فیلم فجر برای موفقیت فیلم خود تمام تلاشم را می‌کنم و قطعا در این مدت خواب نخواهم داشت.

سینمایی نیوز- کارگردان فیلم «شادروان» گفت: در ده روز جشنواره فیلم فجر  برای موفقیت فیلم خود تمام تلاشم را می‌کنم و قطعا در این مدت خواب نخواهم داشت.

حسین نمازی کارگردان فیلم سینمایی «شادروان» درباره این فیلم که به جشنواره فیلم فجر رسیده است؛ عنوان کرد: قطعاً ژانر فیلم من کمدی نخواهد بود، چرا که کمدی ژانر مخصوص به خود را دارد و باید برخی مولفه‌ها در آن رعایت شوند. مثلاً در کاریکاتور برخی قسمت‌ها باید برجسته‌تر باشند. داستان فیلم «شادروان» موقعیت کاملا رئال است که هر فردی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و بگوید که در مقطعی از زندگی برای من این داستان اتفاق افتاده است.
او افزود: به طور مثال برخی‌ها فیلم «آپاندیس» را کمدی در نظر گرفتند و نقدهایی در این خصوص نوشتند اما آن فیلم به هیچ وجه کمدی نبود. تا زمانیکه جشنواره برگزار نشود نمی‌توان روی نحوه برگزاری آن نظر قطعی داد اما از دید من جشنواره فیلم‌فجر مهم است چرا که سرنوشت خیلی از فیلم‌ها به این جشنواره وابسته است. امیدوارم جشنواره به درستی برگزار شود.
کارگردان فیلم «شادروان» در ادامه اظهار کرد: در دهه هفتاد به یاد می‌آورم فیلم‌هایی که به جشنواره فیلم فجر راه پیدا نمی‌کردند، حق اکران هم نداشتند؛ بنابراین این جشنواره جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است و نسل جدید به آن امید بسته‌اند. اگر به طور اتفاقی با فردی در خیابان مواجه شوید و درباره سینما از او بپرسید، شاید اسکار را نشناسد اما قطعاً با سیمرغ آشنایی دارد و معیار خوب بودن یک فیلم از دید او دریافت جایزه سیمرغ و بازیگرانی است که در این فیلم‌ها موفق به کسب افتخار در جشنواره فیلم فجر شده‌اند. این جشنواره برای تمام کسانی که حاضر هستند مهم است و حتی کسانی که حضور ندارند درصد بالایی نتایج برایشان اهمیت دارد، بنابراین برای من هم حضور فیلم در جشنواره اهمیت بالایی دارد.
او درباره امکان موفقیت فیلمش در جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: بخشی از ماجرا به جشنواره فیلم فجر برمی‌گردد و بخشی دیگر به من وابسته است. من باید به نوبه خودم فیلم خوب بسازم و در اکران ها با مردم بیشتر در ارتباط باشم. حتی اینکه اکران‌فیلم من اول و یا پنجم باشد هم تاثیر بسزایی در دیده شدن آن دارد. ترکیب داوران هم می تواند کل آرا را تحت تاثیر خود قرار دارد. بنابراین چینش داورها هم بسیار مهم است که به جشنواره فیلم فجر بر می گردد.
نمازی درباره موفقیت فیلمش اظهار کرد: در ده روز جشنواره خواب ندارم و تمام تلاشم را می‌کنم تا فیلمم دیده شود. فیلم را بسیار ریسکی ساختم و هر کس آن را می‌دید می‌گفت باید پر پلان باشد اما من سینما، قاب اینستایی، دوربین و شخصیت دوربین فکر  از کات های تند و سکانس‌های پرتعداد دوری کردم. خیلی‌ها این حرکت را خودزنی و ریسک تلقی کردند و تا شب آخر فیلمبرداری نکته را به من یادآور شدند اما من پای آن وایسادم ایستادم و با فیلمبردار مسعود سلامی به این نتیجه رسیدیم تا این کار را پیش ببریم. امیدوارم این مورد مورد را هیئت داوران ببینند.
کارگردان فیلم شادروان درباره مفهوم یک فیلم سینمایی خوب بیان کرد: هر فیلمی که پر حرکت است به معنای دکوپاژ خوب و کارگردانی عالی نیست. واقعاً کار سختی نیست یک پلان را از 7 تا 8 زاویه فیلمبرداری کنیم و تدوینگر هر کدام را می بیند انتخاب کند. من هیچ پلان اضافه‌ای نگرفتم از این منظر پیشرفت زیادی نسبت به آپاندیس با شادروان داشتم.
نمازی در مورد اینکه جزو نسل دوم و یا سوم سینما به حساب می‌آید؛ عنوان کرد: شاید جزو نسل دوم و یا سوم کارگردانان سینما باشم اما 25 سال است که در این رشته فعالیت می کنم و در 14 سالگی اولین فیلم را ساختند تدوین درستی نشد این سالها  با فیلم کوتاه کار کردن نسبت به سینما بیگانه نبودم و سایر هم‌صنفی های من نیز مانند من هستند و استخوان خرد کرده در این کار به حساب می آیند. سینمای حرفه‌ای کوتاه یک مدیوم مستقل حرفه‌ای است و اصلاً آماتور به حساب نمی‌آید. این تجربه با من همراه بوده است بنابراین  نسل جدید و قدیم شاخص درستی برای سنجش نمی تواند باشد چرا افرادی را ببینیم که پا به سن گذاشته هستند اما بعد از مدتی با یک فیلم شما را شگفت زده می‌کنند.

لینک کوتاه : https://cinemaeinews.ir/?p=3445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.